LOGAN – Nechutný objav v kabáte! Američan David Whipple (63) si v roku 1999 kúpil vo fastfoode McDonald's hamburger, ktorý si doma uchoval až dodnes. Po plesni, zápachu alebo zmene výzoru tejto „lahôdky“ však prekvapujúco nie je ani stopy.
Američan z Utahu sa 7. júla 1999 rozhodol pre experiment. Svojim priateľom chcel dokázať, že fastfoodová strava obsahuje množstvo chemických látok a rozhodne nepatrí k tej najzdravšej.
Whipple preto strčil hamburger do vrecka svojho kabáta a na pochúťku zabudol. O dva roky neskôr naň narazila jeho manželka Beverly pri upratovaní, pričom na ňu čakal neuveriteľný pohľad. „Pozreli sme naň a povedali si. Bože môj, je dva roky starý a vyzerá ako úplne nový,“ uviedol pre ABC News. „Povedal som si, zaujímalo by ma, koľko tá vec ešte vydrží?“ a vrátil hamburger späť do vrecka.
Hamburger nesmrdel, nesplesnivel a prakticky sa na ňom neprejavili žiadne známky rozkladu. Jedine uhorka a cibuľa sa začali scvrkávať. Na žemli ani mäse však nebolo vidieť takmer žiadnu zmenu.
Spoločnosť McDonald's vo svojom stanovisku uviedla, že jej hamburgery vyrobené v USA sú zo 100-percentného hovädzieho mäsa ochuteného soľou a korením, ničím iným – bez konzervačných látok, žemle sa vyrábajú z pšeničnej múky. Podľa McDonald's má ísť o rovnaké potraviny, ktoré si ľudia kupujú bežne v miestnych obchodoch.
Mumifikovaný burger zostal u Whipplesovcov až dodnes, napriek tomu, že mu zaň v internetovom obchode ponúkli 2000 dolárov.
David Whipple, otec siedmich detí na svojom blogu dlhodobo propaguje zdravý životný štýl. Toho sa drží o to intenzívnejšie, keďže pred troma rokmi ochorel na rakovinu. Medzičasom sa vyliečil, drží diétu a športuje. Whipple navštevuje McDonald's ako aj iné fastfoodové prevádzky, uprednostňuje však čerstvejšie produkty ako jogurty a šaláty.