HELSINKI - Fíni sa rozhodli na nebezpečenstvo alkoholizmu v rodine s deťmi upozorniť naozaj originálnym spôsobom. V reklame, ktorá je venovaná rodičom holdujúcim poháriku, sa striedajú smutné a vystrašené pohľady detí na ľudské monštrá.
Charitatívna organizácia Fragile Childhood spustila vo Fínsku kampaň, ktorá je zameraná proti pitiu alkoholu. Členovia organizácie sa v boji proti "metle ľudstva" zamerali na tú najcitlivejšiu stránku rodičov - ich deti. Na záberoch, ktoré pripomínajú skôr detský horor, je zobrazený pohľad ratolestí na svoje opité matky a otcov.
Strašidelný štrbavý zajac, zombie, lupič alebo smrtka zohrávajú vo videu úlohu opitých rodičov, za ktorých sa vlastné deti nemálo kedy musia hanbiť a najmä v nich vyvolávajú strach. Práve na tieto skľčujúce pocity chce fínska organizácia upozorniť a rodičov tak od alkoholu odradiť.
Kampaň bola spustená na popud alarmujúcich fínskych štatistík, podľa ktorých je alkohol od roku 2004 hlavnou príčinou úmrtí v krajine. Stalo sa tak po tom, ako krajina výrazne znížila spotrebnú daň.