Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

Ak neviete sami komunikovať so zákazníkmi, niekde je chyba

Dušan Murčo
Dušan Murčo

Rozhovor s pánom Murčom z martinus.sk o twitovaní, základných chybách pri komunikácii cez sociálne média a o smerovaní sociálnych médií. Pán Murčo bude prednášať na tému twittovanie na 5. ročníku konferencie Marketing Live 2012 zameranej na online marketing.

Martinus.sk komunikuje aj cez Twitter, ktorý na Slovensku nie je až taký rozšírený, má vôbec opodstatnenie ísť týmto smerom?

V skratke, my si myslíme, že má. Nedá sa na to všetko pozerať len cez čísla. Čím viac s Twittrom robíme, tým viac nás v dobrom prekvapuje :).

Myslíte si, že Twitter je vhodný pre každú spoločnosť, teda pre všetky produkty a služby?

Áno a nie. Vo všeobecnosti sú podľa mňa sociálne siete vhodné pre každú spoločnosť, ktorá má jasne definované svoje poslanie, víziu, vie, prečo vlastne funguje. Pre takú spoločnosť je oveľa jednoduchšie komunikovať verejne so zákazníkmi alebo partnermi cez sociálne siete. Či ale práve Twitter, to záleží od konkrétneho zamerania firmy. 

Aké sú základné tipy a rady, ktorých sa treba držať, aby twittovanie bolo efektívne?

Ak hovoríme o firme, základné a jednoduché pravidlo je, aby firma tweetovala tak, ako bežní followeri, teda bežným, ľudským jazykom. Aby sa správala ako človek.

Aké sú podľa vášho pozorovania najčastejšie chyby, ktoré robia spoločnosti, keď komunikujú cez  sociálne média?

Najväčšia chyba podľa mňa je zveriť komunikáciu externej firme. Ak neviete sami komunikovať so zákazníkmi, potom je niekde chyba. 

Čo si myslíte, čo dnes ľudia chcú nájsť na sociálnych médiách? Čo hľadajú u vás?

V prvom rade zábavu, odreagovanie, „vypnutie“. Ďalej, samozrejme, zdroj informácií. A celkom dobre nám sociálne média už fungujú aj ako zákaznícka podpora. Ale to už je dnes taká samozrejmosť.  

Vidíte rozdiel v reakciách na obsah komunikovaný cez sociálne média aj u pohlaví? Reagujú inak muži a inak ženy?

U nás je to špecifické, lebo ženy celkovo čítajú viac, je ich na Facebooku viac, a aj medzi fanúšikmi máme viac žien. Na Twitteri je to ale opačne. Nie sú tam asi veľké rozdiely, také tie klasické, že ženy sú viac emočne založené, a viac (sa) rozprávajú (aj s nami :)).

Komunikácia cez sociálne siete, vrátane Twitteru, viete si zmerať aj konverziu - teda či má vplyv aj na predaj vašich kníh?

Vieme si to zmerať, a aj si to meriame. Čísla predajnosti zo sociálnych médií nie sú zatiaľ ohromujúce, a hoci sú rastúce, nie sú pre nás prvoradé :).

Kde vidíte budúcnosť sociálnych médií, kam smerujú?

Nepoviem asi nič prekvapivé, keď poviem, že blízku budúcnosť vidím vo väčšom prepojení mobilných a lokačných služieb. A osobne by som bol rád, keby sa sociálne média začali považovať vo firmách za bežnú komunikáciu, a nerobila sa z toho zbytočná veda :-). Znamenalo by to, že firmy vedia komunikovať so svojimi zákazníkmi.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu