DILLÍ - V bohatnúcej Indii slávia úspech internetové zoznamovacie stránky pre domácich miláčikov. Najviac ju „využívajú“ psy, lebo sučiek je v krajine posvätných kráv nepomerne menej.
Príklad za všetky: Leo je prítulný, žerie ryby a má rád plyšové hračky. Je to trojročný zlatý retriever, ktorý má tiež vlastný profil na indickej zoznamovacej stránke, informuje agentúra Reuters. „Mnoho psích majiteľov chce, aby ich psy mali psích priateľov, s ktorými by sa mohli hrať a zabávať sa po svojom,“ hovorí autorka jednej z mnohých internetových psích zoznamiek Gítika Nigamová. Internetovú stránku Puppy Love spustila pred dvoma rokmi. Teraz má 6 500 registrovaných užívateľov.
Chov domácich zvierat pre vlastné potešenie sa v Indii rozmohol v posledných rokoch vďaka rastúcej životnej úrovni stredných a vyšších vrstiev. Ľudia hľadajú najlepších partnerov pre svojich ušľachtilých maznáčikov, ako aj pre psích tulákov, ktorých si osvojili.
Psia zoznamka funguje podobne ako jej ľudská predloha. Majitelia pre svojich osamelých štvornohých miláčikov vytvárajú internetové účty s fotkami alebo blogmi a s vhodnými partnermi si dohovárajú schôdzky.
„Ľudia sú veľmi šťastní, že niekto tento nápad zrealizoval,“ povedal čerstvá majiteľka bombajskej zvieracej zoznamky Mekhala Loboová, pre ktorú je internetové zvieracie zoznamovanie obchodnou príležitosťou. „Verte mi, nájsť správneho partnera je v psom svete skoro nemožné,“ povedala. Zvlášť ťažké je to pre psích chlapcov. Na internete je ich zaregistrovaných omnoho viac ako štvornohých slečien. Rodiny totiž chovajú častejšie psy ako sučky, po ktorých je tak vždy vysoký dopyt, tvrdí Nigamová.
V Indii, ktorá mala v roku 2006 asi 1,1 miliardy obyvateľov, žije väčšina ľudí za jeden až dva doláre na deň. Vlastné zviera pre nich neprichádza do úvahy. Osud pouličných psov tak býva rôzny. V lepšom prípade žijú v psích útulkoch alebo vedú potulný život v svorkách a prespávajú v prázdnych železničných vagónoch.