Nedeľa22. december 2024, meniny má Adela, zajtra Nadežda, Naďa

ŠOKUJÚCI prieskum v supermarketoch: Zákazníci KLAMÚ a platia MENEJ! Používajú TENTO trik

Ilustračné foto Zobraziť galériu (2)
Ilustračné foto (Zdroj: Getty Images)

LONDÝN – Obchodné reťazce sa snažia zákazníkom uľahčiť nakupovanie v každej možnej miere. Po celom svete sa čoraz častejšie objavujú samoobslužné kasy, kde si zákazník sám naskenuje celý tovar a následne zaň aj zaplatí. Túto pomoc však začína zneužívať čoraz viac nakupujúcich.

Prieskum, ktorý uverejnil britský denník Daily Mail, uvádza, že zhruba šesť miliónov Britov využíva n kradnutie v obchodoch samoobslužné pokladne. Agentúra Ipsos zapojila do tohto prieskumu 1 099 ľudí, pričom sa vyjadrila, že "každý ôsmy nakupujúci si pri výbere produktu na obrazovke zvolí cielene lacnejšiu položku, akú v skutočnosti kupuje". 

"Prípadne ešte používajú tzv. 'banánový trik', keď si položku prelepia ovocím alebo zeleninou, aby zaplatili menej."

Trestné činy a priestupky

Z prieskumu navyše vyplýva desivý poznatok, a síce, že takmer polovica opýtaných (48 percent) je názoru, že tento trik/podvod nie je trestným činom a 26 percent to nepovažuje dokonca ani za priestupok. Osem percent respondentov sa priznalo, že takto ukradli tovar do 10 libier (11,8 eur).

Len v Británii dosiahli krádeže v obchodoch rekordný počet, keď len v minulom roku bolo takmer 450-tisíc vyšetrovaných ako trestné činy. V praxi to znamená 50 trestných činov tohto typu za hodinu. 

Obchodné reťazce aj maloobchodníci musia vynaložiť ďalších 700 miliónov libier na nové priemyselné kamery a iné opatrenia. Mnohí vinia z nárastu krádeží práve samoobslužné pokladne. V Británii vzrástli takmer o polovicu, no v USA sa obchodníci opäť vracajú ku klasickému personálu. 

ŠOKUJÚCI prieskum v supermarketoch:
Zobraziť galériu (2)
 (Zdroj: Getty Images)

Väčšina veľkých supermarketov však víta spôsob platenia samoobslužnými pokladňami. Hovoria o zvýšení efektivity a znížení nákladov. Zákazníci sú však opačného názoru. Mnohí uviedli, že sú zo strojov frustrovaní a pri platení preferujú radšej jednanie s človekom. 

Názory zákazníkov

Archie Norman, predseda predstavenstva Marks & Spencer, povedal, že veľa ľudí si myslí nasledovné: "Toto sa nenaskenovalo správne, prípadne je veľmi ťažké naskenovať nejaký druh tovaru. Nakupujem stále v tom istom supermarkete, prečo by som teda mal/mala ísť po potraviny inde? Zlé skenovanie položiek nie je moja chyba. Reťazcu nie som nič dlžný/dlžná."
 

Viac o téme: PrieskumSupermarketyVeľká BritániaKrádežSamoobslužné pokladne
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu