MOSKVA - Ruská armáda spustila obrovskú náborovú a marketingovú kampaň. Pomocou nových videí sa snaží nalákať mužov na „dobrodružstvo“ v armáde. Cieľom kampane je získať až 400-tisíc nových vojakov. Podľa agentúry Reuters a britského novinára Francisa Scarra sa chcú Rusi zrejme vyhnúť ďalšej mobilizácii.
Videoklip je postavený na kontraste medzi stereotypom v práci ako je pracovník bezpečnostnej služby a sľúbeným „dobrodružstvom“ a prestížou v armáde. Vo videu tak odznie veta, „Naozaj si sníval o tom, že skončíš ako ochranka?“. Video ďalej pokračuje so zábermi trénera v posilňovni, „Naozaj je tvoja sila v tomto?“ Prácu v armáde nakoniec porovnávajú aj s prácou taxikára. Na konci videa vyzývajú mužov, aby sa mužmi aj naozaj stali a vstúpili do armády.
Záver videa je založený na záberoch vyzbrojených vojakov vystupujúcich z belasého oparu dymu so sľubom mesačného platu od 204.000 ruských rubľov, čo je v prepočte asi 2200 eur. Video na sociálnych sieťach zaujalo aj britského novinára Francisa Scarra, ktorý si všimol, že náborová kampaň prebieha aj na ruských spravodajských kanáloch. Z týchto informácií usúdil spolu s agentúrou Reuters, že ruský prezident Vladimir Putin sa pravdepodobne snaží vyhnúť ďalšej mobilizácii a obávaného odporu verejnosti.