PRAHA - To, kto nakoniec zvíťazí v jednotlivých obvodoch v komunálnych a senátnych voľbách u našich západných bratov je nateraz otázne. No isté je, že doterajšia kampaň v uliciach mesta a na internete bola určite tá najbizarnejšia za posledných pár rokov. V Česku sa pritom spomínané voľby rozbiehajú už dnes. Voľby do Senátu sa uskutočnia spoločne s komunálnymi voľbami.
archívne video
Už skôr spôsobil škandál mimoriadne nešťastný plagát kandidátky Karolíny Krbovej. "Chceš hulit dicky nebo trávu? To je jasný, volte Káju“ písalo sa na plagáte Krbovej, ktorý sa sociálnymi sieťami šíril mimoriadne rýchlo.
Prišlo ospravedlnenie
Situácia však zašla až tak ďaleko, že aj samotná Krbová si začal uvedomovať vážnosť a vulgárnosť tohto incidentu a siahla si do svedomia. Vydala totiž ospravedlnenie. "Chcela by som sa veľmi ospravedlniť všetkým, ktorých som sa dotkla zverejnením predvolebného plagátu. Išlo o moju súkromnú aktivitu, vyvesila som iba dva tieto plagáty v podniku, kde pracujem a chcela som formou zveličenia a vtipu upozorniť na tému manželstva pre všetkých, ktorých podporujem. Bohužiaľ som zvolila úplne zlú a vulgárnu formu, ktorá mnohých ľudí pohoršila či urazila. Veľmi ma celá situácia mrzí a ospravedlňujem sa za ňu," napísala Krbová.
V tomto bizarnom až škandalóznom duchu však nebola Krbová zďaleka jediná. Vtipné, aj šokujúce plagáty a billboardy bolo možné zahliadnuť v uliciach jednotlivých miest či na internete.
Záhadné obmeny vo funkciách
Verejnosť pobavil aj plagát komunistov, ktorí s veľmi podobnou grafikou a ideou vystúpili aj v roku 2018, no odvtedy sa funkcie niektorých členov "záhadne" zmenili. Z "dělníkov" a dôchodcov sa odrazu stali šičky, truhlári či manažéri.
Ostatní však zvolili aj vtipné grafické formy. Výnimkou nebol ani nezávislý kandidát Jaroslav Telecký, ktorý si na plagát umiestnil rybu.
Iní však dávajú svojským, kreatívnym spôsobom najavo to, že sú mimoriadne konzervatívne založení a urobia pre to čokoľvek.
Niektorí sa dokonca vidia ako známa komiksová príšera na ulici.
Ďalší sa zas cítia ako súčasť dramaticko-historického seriálu.
Grafici sa veľmi nenadreli
Potom je tu ešte zvláštna kategória kandidátov, ktorí do kampane veľmi veľa grafických nápadov nevložili a amaterizmus a low-cost prístup je v niektorých vizuáloch doslova cítiť.
Bizarné slogany tiež nie sú výnimkou a kandidáti sa dokonca stavajú do roviny "normálnych" ľudí. Takou kandidátkou je aj Daniela Kovářová. Svoj "seriózny" billboard okorenila aj zvláštnym webom.
Aj zelená a klimatická karta bola záležitosť, ktorá ovplyvnila slogany niektorých kandidátov.
Zachytili ste aj u nás podobne bizarné kampane a billboardy pred voľbami? Pošlite nám ich na tipy@topky.sk