Mohamed al-Fayed (Zdroj: SITA)
LONDÝN - Hovorkyňa Mohameda al-Fayeda dnes uviedla, že multimilionár stále verí, že za smrť jeho syna Dodiho a princeznej Diany pri autonehode sú zodpovední agenti britskej tajnej služby.
Katherine Wittyová ďalej povedala, že podľa rozhodnutia súdu boli za autonehodu sčasti zodpovedné vozidlá, ktoré pár v roku 1997 prenasledovali počas rýchlej jazdy po Paríži, a že dve z týchto vozidiel sa nepodarilo identifikovať.
Wittyová dnes v rozhovore pre televíznu stanicu BBC uviedla, že nemožno vylúčiť zapojenie tajnej služby MI6. Zároveň však dodala, že nie je jasné, či sa môže al-Fayed senior proti rozsudku odvolať.
Diana a Dodi zahynuli 31. augusta 1997, keď ich mercedes havaroval v parížskom tuneli Alma v čase keď ich prenasledovali fotografi - paparazzovia. Súdna porota v Londýne, ktorá strávila takmer šesť mesiacov vypočúvaním vyše 250 svedkov z celého sveta, dospela po štyroch dňoch zvažovania k väčšinovému rozsudku.
Do súdneho vyšetrovania, ktorého náklady sa vyšplhali na 20 miliónov dolárov (412 miliónov Sk), boli zapojení svedkovia z celej zemegule, napríklad z Francúzska, USA, Nigérie, Kene a Austrálie. Vypočúvali ich prostredníctvom videoliniek.
Súdne vyšetrovanie sa odložilo o desať rokov, pretože Británia musela čakať najprv na ukončenie francúzskeho aj britského policajného vyšetrovania. Obe polície dospeli k záveru, že smrteľná havária bola tragickou nehodou, ktorú zapríčinil šofér Henry Paul - bol opitý a jazdil príliš rýchlo. Správu priniesla agentúra AP.
Diana a Dodi zahynuli 31. augusta 1997, keď ich mercedes havaroval v parížskom tuneli Alma v čase keď ich prenasledovali fotografi - paparazzovia. Súdna porota v Londýne, ktorá strávila takmer šesť mesiacov vypočúvaním vyše 250 svedkov z celého sveta, dospela po štyroch dňoch zvažovania k väčšinovému rozsudku.
Do súdneho vyšetrovania, ktorého náklady sa vyšplhali na 20 miliónov dolárov (412 miliónov Sk), boli zapojení svedkovia z celej zemegule, napríklad z Francúzska, USA, Nigérie, Kene a Austrálie. Vypočúvali ich prostredníctvom videoliniek.
Súdne vyšetrovanie sa odložilo o desať rokov, pretože Británia musela čakať najprv na ukončenie francúzskeho aj britského policajného vyšetrovania. Obe polície dospeli k záveru, že smrteľná havária bola tragickou nehodou, ktorú zapríčinil šofér Henry Paul - bol opitý a jazdil príliš rýchlo. Správu priniesla agentúra AP.