TOKIO/KUALA LUMPUR - Nepriaznivé dopady pandémie pociťuje aj najväčší svetový výrobca kondómov. Ten pritom pôvodne dúfal, že vďaka tomu, že ľudia budú tráviť viac času doma, bude z toho ťažiť. Strata spoločnosti je enormná.
Riaditeľ malajzijskej spoločnosti Karex Berhad Goh Miah Kiat sa japonskému denníku Nikkei posťažoval na pokles obratu až o 40 percent. Odišli mu totiž najdôležitejší zákazníci. Na začiatku pandémie prito, Goh ešte žiaril optimizmom. "Ľudia nemajú doma na práci nič iné len sex," domnieval sa. Časy ekonomickej a zdravotnej neistoty sú spájané s menšou mierou pôrodnosti, kde sa do popredia dostáva antikoncepcia. Goh preto počas tohto obdobia očakával dvojciferné tempo rastu tržieb.
Jeho firma je s 5,5 miliardami kusov ročne najväčším svetovým výrobcom kondómov. Predáva okrem iného aj značky ako Durex. Od Karexu pochádza zhruba každý piaty kondóm, uvádza nemecký týždenník Der Spiegel. Okrem zvýšeného psychického stresu, ktorý niektorých ľudí zrejme odrádza od sexu, uviedol Goh tri dôvody súčasného problému s tržbami.
1. Zatváranie hotelov
Najmä v chudobnejších krajinách, kde ľudia bývajú v stiesnených bytoch, sú hotely centrom pre intímne stretnutie. Tieto však pre pandémiu boli zatvorené.
2. Pandémia pozastavila sex biznis
Sexuálna práca v nevestincoch alebo na ulici sa počas obdobia pandémie úplne či čiastočne zastavila.
Neskutočné utrpenie: Keď chce mať dievčina (20) sex, TOTO musí začať robiť 60 hodín predtým
3. Zmizli najväčší zákazníci
Výrobcom ochrany zmizli najväčší zákazníci, čo sú podľa Goha jednotlivé vlády, ktoré kondómy často rozdávajú zadarmo ako súčasť rôznych zdravotných programov. Len Čína poskytne svojim obyvateľom každý rok okolo miliardy kondómov zadarmo v rámci programu plánovaného rodičovstva. Americká nadácia AIDS Healthcare Foundation zas rozdala v roku 2018 vyše 600 miliónov prezervatívov v 37 krajinách sveta.
Pre tento rok počíta šéf Karexu s oživením dopytu vzhľadom na to, že mnoho vlád si teraz doplňuje zásoby. Odhaduje, že mu porastú aj zisky, pretože zákazníci dávajú často prednosť prémiovým výrobkom.