BERLÍN – Emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen výrazne naštrbil jej imidž, čo sa spoločnosť rozhodla zmeniť. Jednou z prvých obetí tejto ofenzívy na vylepšenie povesti sa stal jej reklamný slogan "Das Auto". Informovala o tom agentúra Reuters.
Firma už tri mesiace zápasí s dôsledkami najväčšieho škandálu vo svojej histórii. Aféra známa ako "Dieselgate" vypukla v polovici septembra, keď americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) uviedla, že Volkswagen nainštaloval do vyše 480.000 dieselových áut v USA softvér, ktorý umožňuje zavádzanie pri emisných testoch. Následne automobilka priznala, že po svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom.
Kauza otriasla manažmentom, pričom výkonný riaditeľ Martin Winterkorn odstúpil prakticky do týždňa a neskôr o miesto prišli aj ďalší manažéri. Na post šéfa Volkswagenu nastúpil koncom septembra bývalý výkonný riaditeľ Porsche Matthias Müller. Spoločnosť zároveň vyčlenila miliardy eur na zvolávanie áut do servisov a riešenie právnych sporov.
Práve za éry Winterkorna v roku 2007 uviedla automobilka na trh známy reklamný slogan, ktorý ťažil zo svojej jednoduchosti. Po vypuknutí emisného škandálu sa však viacero predstaviteľov firmy začalo domnievať, že tento slogan nie je v súlade s úsilím automobilky, ktorá sa snaží dokázať, že je schopná prejaviť pokoru. Ako uviedol hovorca Volkswagenu, v najbližšej reklamnej kampani by už mal logo VW sprevádzať slogan "Volkswagen".
Nová reklamná kampaň, o ktorej vedenie diskutovalo minulý týždeň v Drážďanoch na stretnutí s 2000 manažérmi za zatvorenými dverami, je jedným z najnovších krokov automobilky s cieľom zlepšiť svoju reputáciu. Tá v dôsledku emisného škandálu výrazne utrpela. VW zaznamenal na viacerých trhoch prudký pokles predaja, vrátane USA a Británie. Aj keď skupina Volkswagen má široký produkčný záber, základom je jej rovnomenná značka VW. Na tú sa zamerala aj schôdzka v Drážďanoch.
Podľa jedného z nemenovaných manažérov, ktorý sa na schôdzke zúčastnil, šéf značky VW Herbert Diess označil slogan z Winterkornovej éry, ktorý by mohol naznačovať, že iba VW predstavuje moderné auto, za absolutistický. Takýto arogantný imidž sa len ťažko zhoduje s dnešnou realitou, ktorej VW čelí: obrovské náklady v dôsledku zvolávania áut do servisov, rastúci počet žalôb a očakávané obrovské pokuty. "Volkswagen musí dať najavo pokoru," uviedol manažér, ktorý dodal, že slogan "Das Auto" je až príliš sebavedomý.