LONDÝN - Slová do vetra? Šéf nízkonákladovej aerolinky Ryanair Michael O´Leary už toho svojím zákazníkom nasľuboval dosť. Pred pár týždňami lepšiu starostlivosť o pasažierov, teraz supernízke ceny letov do USA. Zabudol však pri tom zrejme na incident spred dvoch týždňov, kedy na londýnskom letisku nechali o hlade a smäde čakať vyše stovku zúrivých pasažierov cestujúcich jeho spoločnosťou. Kde sú tie veľké sľuby teraz?
Šéf Ryanairu Michael O´Leary na konferencii Írskej hotelovej federácie v Írsku vyhlásil, že ponúkne možnosť cestovať do Spojených štátov len za 10 eur. Cena by mala zahŕňať len samotné cestovné náklady, občerstvenie počas letu či príplatky za batožinu, by si pasažieri museli zaplatiť sami. Tieto sľuby prichádzajú len pár týždňov potom, čo sa zaprisahal, že pasažierom zabezpečí lepšiu starostlivosť.
Zdalo by sa, že škandálmi známa aerolinka sa rozhodla popracovať na svojej povesti. To by však sľuby musela začať aj plniť. Jasným dôkazom, že sa tak nedeje, je incident spred dvoch týždňov, kedy desiatky pasažierov vrátane detí uviazli na dlhé hodiny na londýnskom letisku a od personálu sa nedočkali jedla ani vody. Lepšiu starostlivosť si zúriví cestujúci predstavovali určite inak.
Keď sa let z londýnskeho letiska Stansted do portugalského Porta omeškal o niekoľko hodín, cestujúcich to poriadne rozzúrilo. To však ešte netušili, čo ich čaká na palube. Keď bolo lietadlo aj po troch hodinách stále na zemi, pasažieri začali byť unavení a hladní. Pýtali si od letušiek trochu jedla a vody, no nedočkali sa. Frustrácia sa po chvíli zmenila na neuveriteľný hnev. Niektorí z cestujúcich konfrontovali personál, zatiaľ čo iní volali na políciu.
Jeden z pasažierov dokonca celú dramatickú scénu na palube natočil na video a zverejnil ho na serveri Youtube, kde ho videlo už viac ako 1,5 milióna ľudí. "Nemáme čo jesť ani piť. Ignorujete svojich pasažierov, ktorí vás žiadajú o pomoc!" kričí na záberoch jeden z cestujúcich. Ďalší z nich doslova žobronia o klimatizáciu, ktorú im údajne odpustili pustiť. "Na palube je aj dieťa!" ozýva sa z lietadla.
Frustrovaní pasažieri prosili o jedlo, vodu a vzduch
Pasažieri mali údajne uskutočniť až 50 hovorov, po ktorých na palubu konečne nastúpili aj muži zákona, píše denník Daily Mail. Hladným a unaveným cestujúcim dovolili vystúpiť z lietadla a presunúť sa do priestorov letiska. Na palube bez akéhokoľvek občerstvenia strávili viac ako 3 hodiny. Ich lietadlo nakoniec vzlietlo s neuveriteľným 11-hodinovým omeškaním.
Po tom, čo sa video zachytávajúce drámu na palube dostalo na verejnosť, Ryanair sa ospravedlnil, no tvrdí, že pasažierom poskytli vodu a klimatizácia bola zapnutá. V piatkovú noc (14. februára), kedy sa omeškal aj let do Porta, museli podľa hovorcu Ryanairu zrušiť kvôli nepriaznivému počasiu aj ďalších asi 20 letov. Keď sa spoločnosti Ryanair zjavne nepodarilo dodržať sľub a poskytovaní lepšej starostlivosti, ako môžeme veriť ďalšiemu o 10-eurových letenkách?