BRATISLAVA/PRAHA - Adresy, rodné čísla, telefóny, ako aj výška mesačných príspevkov do dôchodkového poistenia. Tieto osobné údaje dokázal bez akýchkoľvek problémov získať zákazník českej Komerčnej banky. Problém je, že získal údaje nielen o sebe, ale aj o množstve iných klientov, vrátane exministra financií Miroslava Kalouska.
Klient Komerčnej banky Jiří Dlabaja zverejnil na internete video, na ktorom detailne popísal, ako sa dostal ku osobným údajom klientov banky. Dlabaja pritom nie je hacker, ani neprelomil hlúpe heslo typu legendárneho nbusr123. Stačilo, aby sa prihlásil do internetového bankingu, otvoril si svoje dôchodkové poistenie a po kliknutí na správne miesto mu systém vysypal kompletnú databázu klientov banky. Pozrite sa sami:
Dlabaja dokonca našiel záznam o rokovaní zástupcu banky s Miroslavom Kalouskom, bývalým ministrom financií. V Kalouskovom zázname našiel okrem jeho adresy a e-mailu aj poznámku, že si nepraje, aby ho už banka kontaktovala.
Pri aktívnych klientoch však okrem rodných a telefónnych čísel, či presných adries dokázal zistiť aj to, akými sumami si mesačne na svoje sporenie prispievajú. Komerčná banka má pobočku aj na Slovensku. Tá však pracuje iba s veľkými firmami, fyzickým osobám služby neposkytuje.
Diera v systéme sa týka Penzijnej spoločnosti Komerčnej banky. Banka už potvrdila, že zaznamenala defekt vo svojom informačnom systéme. "Situáciou sa intenzívne zaoberáme. Nedošlo k úniku informácií o bankových účtoch klientov," informovala banka na Twitteri.
Podľa portálu iDnes.cz už banka prístup k citlivým informáciám zablokovala.