PRAHA - Aerolinky Alitalia podcenili ľudskú vynaliezavosť a neuvedomili si, že sa víkendovou ponukou zľavových kupónov v japonskej verzii svojich stránok môžu pripraviť o služné peniaze. Stiahli si ich totiž aj Česi a mali tak mať letenky úplne zadarmo. Dopravcovi sa to však nepáči.
Spoločnosť Alitalia chcela podporiť lietanie z Japonska, preto inzerovala zľavový kód, vďaka ktorému cena jednotlivých leteniek klesla až na desatinu obvyklej ceny. Niektoré boli dokonca k dispozícii zadarmo.
Letenky išlo rezervovať pomocou zľavových kódov. Lety lacnejšie ako 25 000 jenov (cca 240 eur), ktoré sú k dispozícii v Česku, tak boli k dispozícii úplne zadarmo, pretože zľava, ktorá sa odpočítala od pôvodnej ceny letenky, išla do mínusu.
Podnikavci z celého sveta, vrátane Českej republiky, akonáhle zistili, čo sa deje, rýchlosťou blesku využili možnosť použiť zľavový kód. Kúpili si, alebo objednali zadarmo letenky z Prahy do celého sveta. Napríklad spiatočná cesta do New Yorku tak včasných nakupujúcich vyšla približne na 1 300 českých korún (cca 52 eur).
Dopravca teraz rozosiela hromadné ospravedlňujúce e-maily, v ktorých klientom ruší ich výhodné lety a ponuku zo svojich stránok veľmi rýchlo stiahol. Záležitosť na svojej telefónnej infolinke odmietol akokoľvek komentovať.
Podľa advokáta Miroslava Švendu má ale dopravca v tomto prípade smolu. "Aerolinky musia splniť, k čomu sa zaviazali na svojom webe. Všetci klienti leteckej spoločnosti, ktorí kúpili letenky za cenu, ktorá bola uvedená na stránkach, majú nárok za ňu tiež letieť. Nehľadiac na to, či ju potom spoločnosť zmenila," vysvetlil pražský právnik pre tn.cz.