Marketingová riaditeľka TV Markíza Zuzana Ťapáková je v mediálnych kruhoch považovaná za sivú eminenciu tejto televízie. Práve preto nás zaujímalo, ako vidí po štarte novej sezóny šance Markízy v tvrdom konkurenčnom boji s JOJ-kou a STV.
TV Markíza je stále lídrom na slovenskom televíznom trhu. Nemáte však pocit, že v minulej sezóne prenechala priveľa priestoru konkurencii?
- Nemyslím si to. Oslabení sme boli len v istých intervaloch pri vysielaní SuperStar na STV. Ale rýchlo sme sa dokázali vrátiť na pozíciu lídra na trhu.
Najväčším diváckym hitom uplynulej sezóny bola jednoznačne SuperStar. Ste ešte vždy presvedčení, že Markíza urobila dobre, keď odmietla tento projekt?
- Mne osobne je ľúto, že tento program nevysielame my. Ale v čase zvažovania obchodného plánu a nákladov sa nám nejavil ako dostatočne ziskový.
Ako hodnotíte po dlhšom časovom odstupe reality šou Mojsejovci? Nemyslíte si, že napriek vysokej sledovanosti menu Markízy skôr uškodila ako pomohla?
- Určite nie, aj dnes som presvedčená, že Mojsejovci boli zaujímavým projektom, možno trochu experimentom, ale hlavne prvou naozajstnou slovenskou reality šou. V istom zmysle tak pripravili pôdu pre ďalšie formáty tohto typu na Slovensku. To, čo možno poškodilo naše meno, zavinila produkčná spoločnosť, ktorá falšovala výsledky diváckeho hlasovania.
Televízia Markíza v týchto dňoch štartuje novú vysielaciu štruktúru, ktorej hlavnými ťahákmi budú reality šou Big Brother a seriál Medzi nami. Na JOJ-ke už beží konkurenčný program VyVolení, na STV seriál Rodinné tajomstvá. Ako podľa vás skončíte v konkurenčnom boji?
- Verím, že dobre. Big Brother Súboj je formát, ktorý vtiahne diváka do deja okamžite, sú vynechané zdĺhavé kastingové kolá a dianie v dome tak bude dramatické od prvých minút vysielania. Čo sa týka seriálu, na rozdiel od STV ide o dlhodobý seriál (150 častí v prvej sérii) založený na silných emóciách, ľudských osudoch, základných životných hodnotách, ktorý sa bude vysielať trikrát týždenne v prime time.
V susednom Česku jednoznačne vedie TV Prima s VyVolenými. Neobávate sa rovnakého scenára aj na Slovensku?
- U nás je situácia odlišná, ale vždy musíme zvažovať všetky riziká. Základným momentom je, že my štartujeme s Big Brother Súboj, to znamená s verziou postavenou na akčnosti a súťaživosti (na rozdiel od Big Brother na Nove), máme vybrané typovo zaujímavé osobnosti a určite silnejšiu moderátorskú zostavu.
Prečo ste sa rozhodli spustiť tieto programy neskôr ako STV a JOJ? Neponúkli ste im tým výhodu rýchlejšieho štartu?
- Sú to dva veľké náročné projekty (každá z iných televízií prináša iba jeden), a tak sme sa ich snažili naplánovať na čas po všetkých sviatkoch, keď sa už všetci vrátia z dovoleniek, a vytvoriť tak silný efekt štartom obidvoch zároveň. Ako chuťovku sme však pre divákov pripravili už na začiatok septembra futbalovú reality šou FC 3skáč.
Najobľúbenejšou osobnosťou Markízy na TOM 2005 sa stal Peter Marcin. Prečo sa z vašej programovej ponuky vytratili osvedčené a obľúbené humoristické žánre, vrátane Uragánu od Krausa a Marcina?
- Rozhodne sa nevytratili, stále sme presvedčení, že klasická zábavná šou na obrazovku patrí, a tak diváci uvidia Dereš, Aj múdry schybí, Je to možné, 7 s r.o… Čo sa týka Uragánu, práve rokujeme s Andym Krausom a Petrom Marcinom o príprave nových dielov, ktoré by sme mali odštartovať už na Silvestra.
Prekvapili vás osobne výsledky TOM 2005? Nám medzi víťazmi chýbali napríklad nové tváre.
- Niektoré kategórie ma, priznám sa, prekvapili. Na druhej strane si myslím, že TOM je dôkazom toho, ako sú naši moderátori u ľudí stále obľúbení. Nové tváre potrebujú svoj čas.
Čím to je, že sa na Slovensku tak ťažko rodia nové televízne hviezdy?
- V tomto s vami nebudem celkom súhlasiť. Na Slovensku vysielajú tri televízie a všetky majú svoje hviezdy a hviezdičky… V porovnaní so susedným Českom sme na tom určite lepšie.
Povráva sa, že Markíza pripravuje aj novú hudobnú súťaž, ktorá chce konkurovať SuperStar. Je to pravda?
- Áno, chystáme veľký hudobný projekt, ktorý budeme vysielať z NTC, ale viac by som zatiaľ nerada prezrádzala.
Pravidelne na vyhlásenie ankety TOM pozývate významné celebrity. Aký bol tohtoročný hosť, známy americký herec Patrick Swayze?
- Bol naozaj úžasný. Priniesol so sebou kus nadšenia, energie, ideálov a, samozrejme, spomienok na skvelé filmové hity. Bol očarený Bratislavou a srdečnosťou Slovákov, a tak napokon ostal na Slovensku dlhšie, ako pôvodne plánoval.