BRATISLAVA - OĽaNO-NOVA je najnegatívnejšie prezentovaným politickým subjektom v spravodajských reláciách TA3. Týždeň pred začiatkom oficiálnej mediálnej kampane venovala televízia TA3 strane OĽaNO-NOVA viac ako štvrtinu spravodajského priestoru, čo je skoro rovnako, ako venovala všetkým ostatným kandidujúcim politickým subjektom spoločne.
Vyplýva to z mediálneho monitoringu organizácie MEMO 98 zameraného na prezentáciu všetkých dvadsaťtri kandidujúcich strán a hnutí do marcových parlamentných volieb, ale aj iných politických subjektov (prezident SR a vláda SR) v hlavných spravodajských reláciách celoplošne vysielajúcich televízií RTVS, TV Markíza, TV JOJ a TA3. Informoval o tom Ivan Godarsky z organizácie MEMO 98.
Monitoring uskutočnila organizácia MEMO 98 v období dvoch týždňov - týždeň pred začiatkom oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 6. do 12. februára) a v prvý týždeň oficiálnej volebnej kampane v médiách (od 13. do 19. februára). Monitoring organizácie MEMO 98 podporila Nadácia otvorenej spoločnosti.
Televízia Markíza a RTVS venujú vo svojich spravodajských reláciách pozornosť predovšetkým predvolebným kampaniam politických subjektov. "RTVS poskytla aspoň minimálny priestor všetkým kandidujúcim subjektom," uvádza MEMO 98 vo výsledkoch monitoringu.
Všetky televízie venovali najväčší priestor vláde. Najväčší podiel za obdobie dvoch týždňov jej venovala televízia TA3 (48,2 %). Spravodajská televízia bola zároveň jediná, v ktorej o vláde prevažovali pozitívne informácie nad kritickými. Naopak, najviac kritická voči vláde bola TV Markíza.
Štrajky zdravotných sestier a učiteľov sú najfrekventovanejšími témami vysielania TV JOJ. Vo vysielaní TA3 dominovala kauza účtovníctva Igora Matoviča. Zo zahraničných tém prevláda téma utečeneckej krízy. Zahraničie tvorilo viac ako štvrtinu spravodajského priestoru v RTVS (28 %) a TA3 (27 %), čo je v porovnaní s obdobím volebnej kampane 2012 viditeľný nárast. Vtedy bolo zahraničné spravodajstvo týchto televízií na úrovni 18 - 20 percent.