BRATISLAVA – S blížiacimi sa voľbami do Európskeho parlamentu (EP) Informačná kancelária EP na Slovensku pripravuje niekoľko podporných aktivít. Od apríla pribudnú na viacerých miestach Slovenska aj bilbordy, ktoré majú motivovať ľudí, aby išli voliť. Riaditeľ Informačnej kancelárie Robert Hajšel verí, že volebná účasť bude vyššia ako pred piatimi rokmi, kedy k urnám pristúpilo 19,64 percenta voličov, čo bolo najmenej v celej Európskej únii (EÚ).
"My veríme a robíme všetko pre to, aby účasť bola vyššia ako v minulých voľbách. Predpokladáme, že Slovensko už nebude krajinou, kde bude najnižšia volebná účasť, pretože je tu informačná kampaň a sú tu aj témy, ktoré sú zaujímavé pre ľudí," uviedol Hajšel. Ako dodal, v porovnaní s predchádzajúcim obdobím je vidieť aj viac rozdielnych názorov medzi samotnými kandidátmi na europoslancov.
Kampaň Informačnej kancelárie bude zameraná aj na mladých voličov."Budeme organizovať viacero podporných podujatí, ktorých účelom bude vysvetľovať, aké možnosti dáva členstvo Slovenska v EÚ mladým ľuďom," ozrejmil.
Voľby do EP sa na Slovensku uskutočnia 24. mája a Slováci si zvolia 13 poslancov EP. Podľa Hajšela budú tohtoročné voľby v niečom odlišné. "Tentoraz je to iné, keďže si volíme parlament, ktorý bude priamo voliť predsedu Európskej komisie. Volíme si parlament, ktorý dnes už prijíma celú legislatívu EÚ, ako aj rozpočet EÚ," doplnil.
Na Slovensku je hlasovanie dobrovoľné. V máji pôjde o historicky tretie eurovoľby na území SR. Na voľbách v roku 2009 sa zúčastnilo 16 politických strán, zvíťazil Smer-SD, ktorý má v EP päť poslancov z celkovo 13 slovenských.