Pondelok23. december 2024, meniny má Nadežda, Naďa, zajtra Adam, Eva

Pozrite si kampaň za 16 miliónov eur: Brusel chce, aby sme išli voliť

Ilustračné foto
Ilustračné foto (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA – Konaj, reaguj, rozhoduj je logo so sloganom informačnej kampane, ktorú spustil Európsky parlament (EP) k nadchádzajúcim voľbám europslancov. Európania budú o ďalšom politickom smerovaní Európskej únie rozhodovať od 22. do 25. mája 2014, na Slovensku to pravdepodobne bude v sobotu 24. mája.

„Táto kampaň je politicky neutrálna, nestranná. Európsky parlament si touto kampaňou nedovolí nahrávať nejakej politickej strane,“ povedal riaditeľ informačnej kancelárie EP na Slovensku Robert Hajšel. Podľa jeho slov chcú najmä informovať o úlohe EP. Heslo kampane zdôrazňuje, že európski voliči môžu využiť svoje právomoci, zúčastniť sa na voľbách, aby tak ovplyvnili budúce smerovanie Európy. „Stále si málo ľudí uvedomuje, že väčšina zákonov, ktoré sa prijímajú aj na Slovensku, majú pôvod v Európskej únii,“ poznamenla Hajšel.

V prvej fáze kampane chce EP vysvetliť jeho nové právomoci a ich dopad na životy európskych občanov. V druhej fáze od októbra do februára 2014 vyzdvihnú päť kľúčových tém, ktorými sú ekonomika, pracovné miesta, kvalita života, peniaze a EÚ vo svete. Poslúžia na to interaktívne podujatia v európskych mestách.

Samotná predvolebná kampaň sa začne v tretej fáze od februára 2014. Sústredí sa na dátumy volieb, ktoré pribudnú k logu. Štvrtá fáza bude až po voľbách, ktorými sa proces nového konštituovania zostavy v európskych štruktúrach nekončí. Táto časť kampane je zameraná na novozvolený europarlament, jeho voľbu šéfa Európskej komisie a inauguráciu EK.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu