BRATISLAVA - Mimoparlamentná strana Zelení, ktorá vznikla krátko po vyhlásení parlamentných volieb zo strany AZEN, minula na svoju kampaň 204.654 eur. Vyplýva to zo záverečnej správy o financovaní predvolebnej kampane, ktorú predložila na ministerstve financií.
V prepočte na 7860 hlasov, ktoré dostala 10. marca, tak strana investovala na presvedčenie jedného voliča zhruba 26 eur. Pre porovnanie, v prípade víťazného Smeru-SD to vychádza na necelé tri eurá a Robíme to pre deti - SF, ktoré malo približne o tisíc hlasov viac ako Zelení, na to stačilo menej ako 11 eur.
Celá priznaná čiastka na strane výdavkov išla podľa správy strany Zelení na vysielanie politickej reklamy. O akú presne reklamu išlo dnes predseda Pavel Hraško nevedel povedať, hoci sa pod odovzdanú správu podpísal. "Na túto otázku vám neviem odpovedať. Od toho sú v strane iní ľudia," komentoval s tým, že bližšie informácie by mohol mať až po naplánovanom audite. Spresniť preto nevedel ani to, či táto čiastka mohla byť investovaná na spoty hnutia 99%, v ktorých sa krátko pred voľbami začalo na konci objavovať logo jeho strany.
Zelení v predvolebnom období priznali finančné dary za 119.797 eur a pôžičku vo výške 16.700 eur. Väčšinu z darovanej čiastky, viac ako stotisíc eur, prijal subjekt len niekoľko dní pred voľbami