ŽIAR NAD HRONOM – Mikrospánok je strašiakom všetkých vodičov. Dochádza k nemu hlavne pri monotónnej jazde na úsekoch, ako sú diaľnice alebo cesty prvej triedy. Hoci si na cestách vyžiadal už mnoho životov, vodička, ktorej sa zmocnil, je v poriadku. Banskobystrická polícia v tomto súvise vysvetľuje, kedy majú šoféri nábeh na mikrospánok.
Príčinou utorkovej dopravnej nehody v Žiari nad Hronom bola únava a mikrospánok. Incident, ktorý sa stal v popoludňajších hodinách na rýchlostnej ceste R1, objasňuje tamojšia diaľničná polícia.
„63-ročná vodička osobného auta v dôsledku únavy prešla na nespevnenú časť vozovky, kde narazila do trávnatého svahu,“ uviedla polícia.
Muži zákona ďalej spresnili, že auto sa pravdepodobne cez strechu prevrátilo, prerazilo oplotenie rýchlostnej cesty a zostalo stáť nepojazdné mimo cesty. Vodička sa pri nehode, našťastie, zranila iba ľahko.
Strašiak menom mikrospánok
K mikrospánku podľa polície dochádza hlavne pri monotónnej jazde na úsekoch ako sú diaľnice alebo cesty prvej triedy. „Príčinou nie je len nedostatok spánku, ale závisí to aj od jeho kvality a súvisí aj s horúcimi letnými dňami,“ zdôraznila s tým, že ťažké nehody spôsobené únavou sa vyskytujú najčastejšie počas noci alebo poobede (od 15.00 do 16.00 hod).
Čítajte aj: Polícia zverejnila VIDEO smrti: Hromadnú haváriu má zrejme na svedomí tichý zabijak, dajte si naňho pozor!
Kedy má šofér nábeh na mikrospánok? Keď začína vidieť rozmazane kontúry predmetov v okolí auta, stráca orientáciu vo svojom jazdnom pruhu a pociťuje z toho úzkosť, keď sa zľakne zmenenej zvukovej kulisy pri vjazde do tunela alebo dlhšieho podjazdu. „Najúčinnejším opatrením je uvedomenie si tohto rizika – teda zastaviť, oddýchnuť si a nabrať nové sily,“ dodala polícia.