BRATISLAVA – V posledných týždňoch Slovákov zamestnávajú zvyšujúce sa počty chorých na Covid-19, lockdown či prípravy na prichádzajúce vianočné sviatky. No niektorí sa v týchto neľahkých časoch venujú aj niečomu, čo by väčšine z nás ani nenapadlo. A síce kritike televízie za odvysielanú reklamu na známu parfumériu, pre ktorú spísali dokonca aj petíciu.
Človek by si pomyslel, že sa vyspelá spoločnosť v 21. storočí nebude nijako pozastavovať nad homosexualitou v televízii, no zdá sa, že opak je pravdou. Televízia JOJ v polovici decembra odvysielala reklamu na parfumériu a drogériu D***las, ktorá obsahuje záber na dve ženy. Jedna z nich sa rozhodne obdarovať svoju milovanú parfumom, tá druhá jej svoju vďačnosť a lásku prejaví následným bozkom.
Práve tento moment je tŕňom v oku niektorých divákov, ktorí sa rozhodli spísať petíciu. Za ňou stojí organizácia Slovenský dohovor za rodinu, ktorá bojuje za tradičnú rodinu a zároveň proti LGBTI komunite. V popise petície sa prihovára riaditeľovi Marcelovi Gregovi. Organizácia sa odvoláva na kresťanské sviatky a dokonca požiadala, aby bol reklamný spot stiahnutý.
„Pre nás, nižšie podpísaných slovenských televíznych divákov, rodičov a starých rodičov, je absolútne neprijateľné, aby bol na jednom z hlavných televíznych programov prezentovaný homosexuálny životný štýl, obzvlášť v hlavnom vysielacom čase a tiež v spojení s blížiacimi s Vianocami, ktoré stále drvivá väčšina obyvateľov Slovenskej republiky vníma ako jeden z najvýznamnejších kresťanských sviatkov," uvádza sa v petícii. Reklamu pre bozk medzi dvomi ženami označili ako pohoršujúcu a krajne nevhodnú.
Ako sme sa však od nášho zdroja blízkeho televízii dozvedeli, JOJ-ka však reklamu už nevysiela, podľa mediálneho plánu skončila v piatok a nie je ďalej zaradená do vysielania. Nevysielala sa teda v sviatočnom čase. Organizácia Slovenský dohovor za rodinu sa ďalej odvoláva na § 1 vyhlášky 589/2007 Ministerstva kultúry, ktorý klasifikuje ako nevhodný a neprístupný pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov taký obsah, ktorý vyobrazuje sexuálne scény, scény promiskuitného správania alebo násilného charakteru, ktoré sú prezentované ako zábava alebo ak ide o sexuálne deviácie.
Slovné spojenie sexuálna deviácia je v petícii zvýraznené, čím je jasne naznačené, že homosexuálnu orientáciu za druh deviácie považujú, čo ale absolútne nezodpovedá skutočnosti. Spomínanú petíciu včera stiahla zo svojich stránok sociálna sieť Facebook. Parfuméria a drogéria D****** nie je len na Slovensku, pôsobí medzinárodne a vo svete je mnoho reklám s podobným zameraním prístupných na rôznych sociálnych sieťach práve z jej dielne.
No a video údajne pohoršujúceho spotu si môžete pozrieť nižšie: