BRATISLAVA - O osude obľúbenej súkromnej televízie Markíza je rozhodnuté. Jej súčasný majiteľ spustil proces predaja a obchod priklepol českému podnikateľovi Petrovi Kellnerovi. Za balík tridsiatich televíznych staníc zaplatí miliardy.
Americká spoločnosť CME, ktorá Markízu, spolu s ostatnými televíziami vlastní, uvažovala nad predajom už dlhší čas. Záujem o kúpu Markízy v minulosti prejavila napríklad finančná skupina Penta či súčasný český premér Andrej Babiš. Americký majiteľ však trval na predaji nielen populárnej slovenskej stanice, ale celého balíka, ktorý zahŕňa aj televízie v Bulharsku, Rumunsku, Slovinsku, či obľúbenú českú stanicu TV Nova a jej dcérske stanice.
Po niekoľkých rokoch si však balík nájde nového majiteľa. Tým by mal byť najbohatší muž v Českej Republike, Petr Kellner. Ten je vlastníkom skupiny PPF, pod ktorú spadajú napríklad mobilný operátor O2 Slovensko a O2 Czech Republic, online obchod Mall Group, či Air Bank. Spolu so slovenskými stanicami Markíza, Doma a Dajto a českou Novou či Nova Cinema, pribudne do Kellnerovho nákupného košíka dovedna tridsať televíznych staníc.
„Táto transakcia, ktorá je vyvrcholením tohto úsilia, je pre našich akcionárov tým správnym a uspokojujúcim vyústením jedného z najúspešnejších obratov v podnikaní poprednej mediálnej spoločnosti v rámci nedávnej doby. Teší nás, že skupina PPF so silnými výsledkami ako prevádzkovateľa podnikateľských aktivít v mnohých odvetviach, zdieľa náš pohľad na dôležitosť lokálneho obsahu a jeho schopnosť prilákať k televíznym obrazovkám veľké množstvo divákov.“ uviedla televízia v tlačovej správe.
Suma za tento balík, na ktorej sa spoločnosti dohodli, sa vyšplhala na závratných 2,1 miliardy amerických dolárov. Či si Kellner balíček napokon nechá, alebo sa ho neskôr rozhodne ďalej speňažiť, a čo bude zmena znamenať pre zamestnancov a v neposlednom rade i divákov, zatiaľ známe nie je.