BRATISLAVA - Politické strany a hnutia budú v kampani využívať aj sociálne siete. Presnú sumu, akú plánujú minúť na kampaň na sociálnych sieťach, nemajú určenú.
Hovorkyňa koalície Progresívne Slovensko/Spolu Silvia Hudáčková uviedla, že komunikácia na sociálnych sieťach je pre nich veľmi dôležitá, pretože je založená na obojstrannej reakcii ľudí a dialógu. „Chceme ľudí nielen informovať, ale aj počúvať. Našu stratégiu na sociálnych sieťach nebudeme bližšie špecifikovať. Na celú kampaň plánujeme minúť približne 1,3 milióna eur za celú koalíciu PS/SPOLU,“ povedala.
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) považuje sociálne siete za neoddeliteľnú súčasť kampane a využíva ich podľa danej situácie. „Strana SaS aj predseda Richard Sulík majú veľmi aktívne facebookové a instagramové účty, pomocou ktorých prezentujú najmä svoje riešenia. Sociálne siete berieme ako jeden z nástrojov, ako šíriť myšlienky SaS,“ uviedla hovorkyňa Katarína Svrčeková.
Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko chcú venovať pozornosť aj kampani na sociálnych sieťach, ale zatiaľ nemajú schválenú stratégiu ani akčný plán. „Sociálnym sieťam sa budeme pravdepodobne venovať až od januára budúceho roka,“ povedal poslanec strany Martin Beluský.
Koaličný Most-Híd chce v kampani klásť dôraz na osobné stretnutia s voličmi priamo v regiónoch, ktorých chce osloviť aj prostredníctvom sociálnych sietí. Strana rovnako zvyšuje podiel online kampane na celkových výdavkoch. „Online priestor je efektívna komunikačná platforma. Jednou z jej pozitívnych čŕt je interaktivita. Výdavky strany ani v tejto kampani neprekročia zákonom stanovenú hranicu,“ povedala hovorkyňa Mosta-Híd Klára Magdeme.
Hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) využije všetky obvyklé a dostupné formy predvolebnej kampane. „Využijeme aj kampaň na sociálnych sieťach na propagáciu hnutia či kandidátov. Sociálne siete považujeme v súčasnosti za mimoriadne obľúbený a moderný prvok. Sústredíme sa prioritne na Facebook a Instagram, kde zverejňujeme aktuálne informácie o dianí a práci hnutia,“ povedal hovorca OĽaNO Matúš Bystriansky.
Keďže volebný zákon stanovuje, že do nákladov na kampaň sa započítavajú financie na propagáciu hnutia už pol roka pred vyhlásením volieb, hnutie za toto obdobie minulo podľa Bystrianskeho približne 200-tisíc eur. Kampaň na sociálnych sieťach je neoddeliteľnou súčasťou kampane aj pre hnutie Sme rodina. Považujú ju za dôležitú pre oslovenie širokého spektra voličov. Slovenská národná strana, Smer-SD, Za ľudí a KDH zatiaľ nereagovali.