BRATISLAVA - Určite sa už aj vám stalo, že elektrina vo vašej domácnosti vypadla v tej najnevhodnejšej chvíli. Aj keď sa elektrárne usilujú problém čo najskôr odstrániť, nie vždy sa stane, že elektrina opäť zavíta do vášho domova. Podobná nemilá situácia sa stala aj našej čitateľke.
Koncom marca vypadla v jeden studený večer v dome čitateľky z Rovinky elektrina. Nestalo sa tak v celom dome, vypadol jeden okruh. Televízor síce išiel, ale teplá voda nie. Vybrala sa skontrolovať poistky, no tie boli v poriadku. Predsa len ich znova nahodila, problém ale nevyriešila. Nakoľko bola doma sama so synom a nevedela si rady, zavolala poruchovú linku západoslovenských elektrární. "Áno, v Rovinke sme evidovali poruchu, ale o 20:19 už bola odstránená. Chyba nastala na dome číslo XY, čo spôsobilo výpadok aj v niektorých ďalších domoch v obci," povedali jej. Zároveň čitateľke operátor oznámil, aby skontrolovala hlavný vypínač, ktorý je umiestnený mimo domácnosti zvonku na plote, s tým, že ak elektrina v dome nenabehne, vyšle k nej poruchovú službu.
A tu nastal problém. Čitateľka totiž dvierka na plote, za ktorým je hlavný vypínač, otvoriť nevedela. Na otvorenie je potrebný špeciálny kľúč, ktorý doma nemala. Aj keď sa o to pokúšala kombinačkami a skrutkovačom, nedarilo sa. "Dvierka nebolo nikdy potrebné otvoriť. Ak je potrebné odpísať stav elektromeru, čísielka cez okienko vidno. V prípade, že je na základe rozhodnutia elektrární potrebné vymeniť elektromer, prídu pracovníci elektrární a urobia to bez problémov," opísala čitateľka. Po takmer hodine úpenlivého snaženia zavolala späť do elektrární s tým, že skutočne potrebuje ich pomoc. "To nie je náš problém, že nemôžete otvoriť dvierka. Poruchovú službu k vám nemôžeme vyslať, pretože ste si neskontrolovali hlavný vypínač," povedala operátorka. Na otázku čitateľky, komu dvierka, za ktorými je elektromer Západoslovenskej energetiky, patria, ak nie im, dostala odpoveď, že ich spravuje externá firma.
Prečítajte si aj: Slováci, pripravte sa na zdražovanie! Ceny elektriny, plynu, tepla aj vody pôjdu hore!
Podľa hovorkyne Západoslovenskej energetiky Michaely Dobošovej operátori postupovali správne. "Zákazníčke odporučili, aby si skontrolovala hlavný istič, za ktorý zodpovedná ona a je v jej vlastníctve. Povedali jej, že k nej pošlú výjazd v prípade, ak nebude mať obnovenú dodávku elektrickej energie ani po skontrolovaní hlavného ističa," povedala hovorkyňa s tým, že nie je v kompetencii poruchovej linky ich spoločnosti otvárať skrinky. "Takýto výjazd by bol v rozpore s internými predpismi spoločnosti," dodala hovorkyňa, podľa ktorej "táto skrinka patrí odberateľovi".