ŤAHANOVCE – Slovenská pošta na Košickom sídlisku Ťahanovce riadne naštvala nášho čitateľa Milana. O svoju zlú skúsenosť sa rozhodol podeliť.
Ak niekomu niečo pošlem na dobierku zaplatíim napríklad 7 eur. Po novom to pošta vôbec neoznamuje lístkom , ale formou SMS. Ak ale zákazník nepreberie zásielku, musím zaplatiť ešte ďalšie poštovné za spätné poslanie, zhruba 2,70€.
Čiže dokopy ma celý balík stál okolo 9,70 a zdôrazňujem, že balík ešte stále nebol doručený. Prišla mi len jedna oznamovacia SMS-ka. Keď som zisťoval, prečo len 1 SMS a nie napríklad dve alebo tri, v odpovedi mi bolo napísané, že tak to majú vo svojich vnútorných smerniciach. To bolo celé vysvetlenie, nič viac, nič menej. Keď sa vraj chcem sťažovať, tak jedine písomne a to fyzicky na pošte. Bolo mi povedané, že e-mailom sa reklamácia vyriešiť nedá. Čo mi osobne príde celkom zvláštne na 21.storočie a na dnešnú vyspelú elektronickú dobu.
Pošta má vo svojich interných smerniciach Ďalej zakotvené, že platbu od zákazníka si držia celé 2 dni na svojom bankovom účte. Až po uplynutí tejto lehoty začína plynúť 24 hodinový limit na prevod do banky.
Na záver Milan podotkol, že na spomínanej pošte je 8 okienok, z toho len tri fungujú na podávanie pošty. Zvyčajne sú však otvorené len dve okienka a priemerná doba čakania je 20 minút. Okrem pošty v nich vybavujú aj rôzne podacie tikety a lotérie. Milan svoju zlú skúsenosť zhrnul do jednej vety. „Slovenská pošta už z poštových služieb nerobí skoro nič, okrem každoročného dvíhania poštovného,“ uzavrel Milan z Košíc.
Martina Macková, hovorkyňa Slovenskej pošty nám danú problematiku objasnila. Informovala nás, že podľa spôsobu dodávania Slovenská pošta poskytuje klientom dva druhy balíkov.
Prvá je služba Balík na poštu. „Balík doručíme na ľubovoľnú zvolenú poštu, kde si ho adresát vyzdvihne. Tento spôsob doručovania patrí medzi finančne najvýhodnejšie; o uložení balíka na pošte informujeme adresáta prostredníctvom SMS správy alebo e-mailu. Avizovanie sa vykonáva k balíkom, pri ktorých odosielateľ v podacej potvrdenke uviedol telefónne číslo alebo e-mailovú adresu adresáta,“ povedala Macková.
„V cene balíka rovnako poskytujeme službu Track&Trace, ktorá umožňuje sledovať pohyb balíka v procese prepravy, a to prostredníctvom stránky www.posta.sk, alebo Zákazníckeho servisu na našej telefonickej linke,“ dodala Macková.
Druhou službou je Balík na adresu. „Balík doručí kuriér Slovenskej pošty na konkrétnu adresu uvedenú na balíku či na adresnom štítku. Adresátovi zasielame avízo o doručovaní balíka prostredníctvom SMS správy alebo e-mailu. Avizovanie sa vykonáva k balíkom, pri ktorých odosielateľ v podacej potvrdenke uviedol telefónne číslo alebo e-mailovú adresu adresáta,“ informovala nás hovorkyňa Slovenskej pošty.
Zároveň nám Macková povedala, že v prípade balíka na adresu poskytuje Slovenská pošta adresátovi možnosť využiť opakované doručenie alebo doručenie balíka na inú adresu. „Doručenie na inú adresu poskytujeme aj k balíku na poštu (napr. ak odosielateľ poslal balík na poštu a zákazník ho chce doručiť napr. na adresu). Obe služby sú platené, pre držiteľov Poštových kariet bezplatne,“ povedala hovorkyňa.
„Cena za doručenie balíka sa odvíja od platného cenníka. Klientom, ktorí podávajú balík cez ePodací hárok na stránke pošty, poskytujeme výhodnejšie ceny,“ doplnila Macková.