BRATISLAVA – Slovenskí zákazníci si v poslednom čase začali uvedomovať, že na kvalitu majú dosah hlavne oni. Pravidelne nám do redakcie Topiek posielate tipy z obchodov, v ktorých zákony, nariadenia a hygienické pravidlá očividne neplatia. Väčšinou ide o obchodné reťazce, v tomto prípade jeden z nich priznáva pochybenie.
Čitateľ Peter sa nestačil čudovať, keď sa v Poprade vybral na nákup do jednej z predajní obchodného centra Billa. „Chcel by som upozorniť na problém obchodného domu Billa v Poprade, ktorý som navštívil dňa 12.02.2015 za účelom nákupu potravín pre svoje dieťa. Natrafil som na produkt, ktorý bol od 7.1.2015 po záruke,“ vysvetľuje pohoršenie Peter. Ide o pomerne bežnú chybu, avšak to, čo sa dialo potom, je neospravedlniteľné.
Peter sa rozhodol dojčenskú výživu ukázať personálu. Predsa len, ide o potravu pre bábätká, ktoré majú citlivý žalúdok. „Po upozornení obsluhy nebol problém, aby som tento tovar kúpil aj napriek tomu, že bol 31 dní po záruke!!! Nedostal som nijaké ospravedlnenie, iba gesto pokrčených ramien, tento produkt som riadne zaplatil a nebol stiahnutý z predajne. Takto sa správajú naše obchodné domy k zákazníkom, ktorí naletia na ich akcie,“ rozčúlil sa hnevom spravodlivých Peter.
Zákon číslo 152/1995 o potravinách pritom jednoznačne hovorí, že ten, kto predáva potraviny „nesmie predávať potraviny po uplynutí dátumu spotreby a dátumu minimálnej trvanlivosti“. Fyzickej osobe alebo podnikateľovi môže byť v takomto prípade orgánom úradnej kontroly potravín uložená pokuta vo výške 1000 až 500-tisíc eur!
Požiadali sme marketingového riaditeľa spoločnosti Billa Olivera Vališa o vyjadrenie. Obchodný reťazec sa podľa neho snažil situáciu vyriešiť k spokojnosti oboch strán, aj keď pochybenie priznávajú. „Vzniknutá situácia nás veľmi mrzí. Zákazníkovi sa zamestnanci priamo v predajni osobne ospravedlnili, akonáhle upozornil na tento nevyhovujúci tovar. Zároveň sme mu ponúkli iný tovar, ktorý si však odmietol prevziať a vzal si pôvodné balenie tovaru s tým, že nasledujúci deň bude situáciu riešiť s vedúcou prevádzky. Zodpovedný zamestnanec informoval o celej záležitosti vedúcu filiálky, ktorá bola pripravená so zákazníkom situáciu riešiť k jeho spokojnosti, avšak zákazník vedúcu predajne doteraz nekontaktoval. Zamestnanec zodpovedný za uvedený segment tovaru bude personálne riešený v zmysle interných smerníc našej spoločnosti.“
Máte aj vy podobný zážitok? Našli ste v obchodoch niečo, čo tam rozhodne nepatrí? Správali sa k vám niekde nevhodne? Napíšte nám o tom na adresu tipy@topky.sk.