Nedeľa24. november 2024, meniny má Emília, zajtra Katarína

Praktické tipy, vďaka ktorým si zvýšite svoje kariérne šance

PR článok
(Zdroj: freepik.com)

Už dávno nie je cool si vytvoriť životopis vo Worde, poslať ho e-mailom potenciálnemu zamestnávateľovi a čakať na odpoveď.

Realitou je, že pracovných ponúk je málo a záujemcov veľa. To si vyžaduje strategickejší a pro-aktívnejší prístup, ktorý zahŕňa aj investovanie do rozvoju svojich komunikačných schopností, prácu so stresom či modernejšie uchopenie tvorby životopisu. Ako využiť inovatívne prostriedky dnešnej doby, aby bolo hľadanie zamestnania úspešné a neskončilo pri vete “Tak my sa Vám ozveme?”.

V tomto článku sa pozrieme na 4 body, ktoré Vám pomôžu si zvýšiť šance úspechu vo výberovom konaní.

1. Vytvorenie pútavého životopisu

Personalista sa rozhoduje len 7.4 sekúnd o tom či Váš životopis posunie ďalej alebo ho posunie do “NIE” boxu. Za tento čas pohľadom prejde všetky dôležité body a pospája si všetky potrebné informácie.

Prekvapte a odlíšte sa od ostatných uchádzačov:

  • Začnite profesionálnym zhrnutím o tom kto ste, aké máte skúsenosti a úspechy. Predstavte si to ako filmovú upútavku k Vašim profesionálnym skúsenostiam.

  • Urobte si prieskum firmy a pozície, na ktorú aplikujete a prispôsobte tomu aj popis svojich predchádzajúcich skúseností, ktoré v životopise spomínate.

  • Zamerajte sa na výsledky a vplyv, ktoré ste dosiahli. Napr. namiesto popisu “Mám skúsenosti s organizáciou eventov a konferencií” použite “organizáciou eventov a konferencií sa zvýšil počet nových získaných kontaktov o 20% za 6 mesiacov”.

TIP: na prípravu graficky zaujímavého životopisu môžete využiť napríklad Kickresume.com.

2. Stavte na LinkedIn a rozšírte si kontakty:

Podľa najnovších prieskumov, až 67% zamestnávateľov využíva sociálne siete na hľadanie potenciálnych kandidátov. V súčasnosti sociálne siete odrážajú nie len náš životný štýl, ale aj profesionálne skúsenosti.

LinkedIn je jedným z nástrojov vhodných na budovanie si portfólia a na získanie nových kontaktov v pracovnej oblasti, v ktorej sa angažujete. A práve nové kontakty Vám môžu otvoriť dvere k príležitostiam, ktoré nenájdete prostredníctvom tradičných pracovných portálov.

Ak profil na LinkedIne ešte nemáte, zvážte jeho založenie. Základom je profesionálna fotka a popis o tom, akým aktivitám sa venujete a aké máte pracovné skúsenosti. Určite nezabudnite na certifikáty, dobrovoľnícke aktivity, projekty a odporúčania od Vašich bývalých kolegov, šéfa alebo mentora.

Tipy a triky naviac - ako využiť LinkedIn na zvýšenie si šancí pri hľadaní práce?

  • Nájdite si firmu, v ktorej chcete aplikovať na pozíciu. Naštudujte si aktivity, posty a projekty v ktorých sa angažuje. Tieto informácie viete skvelo využiť pri príprave CV alebo aj pri príprave na pohovor.

  • Svoje šance na pozitívnu spätnú väzbu si môžete zvýšiť aj aktívnym oslovením súčasných alebo bývalých zamestnancov. Ich poznatky môžu poskytnúť cenné informácie o firemnej kultúre a náborových procesoch.

  • Prispôsobte si svoj profil na lepšie vyhľadávanie - zaistíte, že Váš profil bude ušitý na mieru pre prácu, ktorú si hľadáte. Využiť môžete funkcie, v ktorých si priamo definujete profesiu, oblasť či typ práce (full time, freelance, živnosť). Vďaka týmto tipom sa bude Váš profil zobrazovať relevantným a potenciálnym zamestnávateľom.

3. Príprava na pohovor, zvládanie stresu a zachovanie autentickosti na pohovore:

Predchádzajúce tipy Vám pomohli a Vy ste dostali pozvanie na pohovor. Gratulujeme! Samotný pohovor môže byť stresujúcim zážitkom. Ale nenechajte sa odradiť. K zachovaniu pokoja a autenticity je vhodné sa dostatočne na pohovor pripraviť.

  • Základom je naštudovať si informácie o aktivitách firmy, v ktorej ste aplikovali na pozíciu. Využite články na webe či posty na sociálnych sieťach, ktoré Vám pomôžu lepšie sa naladiť a uvoľniť počas pohovoru. Výhodou je, že tieto informácie môžete využiť aj v prípade otázok. 

  • Keď už sme pri otázkach, existuje zoznam najpravdepodobnejších otázok, ktoré sa Vás na pohovore spýtajú. Pripravte si odpovede a snažte sa byť čo najviac špecifický. Používajte konkrétne príklady z Vašej doterajšej praxe. Ideálne ak súvisia s pracovnou pozíciou, na ktorú aplikujete.

  • Zároveň - pripravte si otázky, ktoré zamestnávateľovi položíte Vy. Na konci každého pohovoru dostanete priestor na kladenie otázok. Aj toto je jeden z momentov, na základe ktorého sa zamestnávateľ rozhoduje či Vás v procese posunie ďalej alebo nie. Prečo?

    • ak si pripravíte otázky, prejavíte tak vážny záujem o danú prácu,

    • to, aké si pripravíte otázky ukáže zamestnávateľovi, či ste vhodným kandidátom alebo nie,

    • odpovede zamestnávateľa Vám pomôžu lepšie pochopiť, či je to práca, ktorú naozaj chcete a firma pre ktorú chcete pracovať.

      • Spýtajte sa napríklad na to, či pozícia, na ktorú aplikujete je nová alebo hľadajú náhradu za inú osobu. Ak hľadajú náhradu, bude Vás zaujímať aj dôvod odchodu tejto osoby.

      • Zistite, koľko členov je v tíme, v ktorom budete pracovať, prípadne s kým budete najviac spolupracovať.

      • Opýtajte sa aj na to, aká najväčšia výzva Vás bude čakať ak budete prijatý/á na túto pozíciu.

4. Spätná väzba po pohovore

Môže sa zdať, že pracovným pohovorom sa všetko končí a nasleduje len čakanie na to, či sa Vám zamestnávateľ ozve alebo nie. Existuje však niekoľko tipov, ktoré môžete využiť na zanechanie lepšieho dojmu alebo aj zvýšenie si šancí na prijatie.

  • Využite email alebo LinkedIn na skontaktovanie sa s personalistom, s ktorým prebiehal pohovor. Vyjadriť môžete vďaku za príležitosť, pozdvihnúť Váš záujem o pozíciu a zamerať sa na špecifický moment z pohovoru, ktorý Vás zaujal.

  • Ak sa počas pohovoru vyskytli otázky, na ktoré ste v danom momente nedokázali odpovedať, využite tento priestor na ich zodpovedanie.

  • Vyjadrite flexibilitu a otvorenosť k ďalšej diskusii, ak by mal zamestnávateľ dodatočné otázky.

  • Ak neuspejete a na pozíciu nebudete prijatý, zachovajte si profesionalitu a vypýtajte si spätnú väzbu a dôvod neprijatia. Pomôže Vám to pri ďalších pohovoroch.

Pamätajte - každá interakcia s personalistom zvyšuje povedomie o Vás a Vašich skúsenostiach. Tak môžete získať náskok pred Vašou konkurenciou.

Záver

Týchto pár bodov sú však len zlomok toho, čo môžete reálne implementovať a využiť pri kariérnom raste či zmene zamestnania. Zdrojov, ktoré poskytujú viac tipov a trikov je mnoho.

Vy však môžete ušetriť svoj čas vďaka eventu Be Hired: Tak my sa Vám ozveme, ktorý je určený pre všetkých, ktorí sa nachádzajú v rôznych etapách svojej kariéry - či už je to prvá práca po VŠ, zmena kariéry po rokoch, alebo len kariérny rast v aktuálnej práci či profesii.

Cieľom eventu je pomôcť Vám skombinovať Váš kariérny cieľ a skúsenosti a využiť ich tak vo svoj prospech.

Okrem vyššie spomínaných bodov sa dozviete napríklad:

  • aké sú dôležité faktory, na ktoré HR prihliada pri výberovom konaní a pohovoroch,

  • zistíte čo je za stresom z pohovorov, ako si zvýšiť sebavedomie a tento stres odbúrať,

  • naučíte sa ako komunikovať sebavedome a úspešne,

  • zvýšitesi svoje šance na zamestnanie a spätnú väzbu.

Event sa uskutoční 24. februára 2024 v ING Hubs na Plynárenskej v Bratislave.

Registrácia je potrebná na tomto odkaze.

Budeme sa na Vás tešiť!

- reklamná správa -

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu