BRATISLAVA - Skupina marketérov a profesionálov v oblasti komunikácie pripravila informačnú kampaň pre migrantov z krajín Blízkeho Východu a Afriky, prostredníctvom ktorej sa cez sociálne siete vo svojom rodnom jazyku dozvedia o skutočnom živote v Európe.
Za jej myšlienkou stoja bývalý šéfredaktor časopisu Stratégie Peter Vrábel a člen Art directors club Slovensko Roman Lazar. Realizovať ju bude občianske združenie Nultá hodina. Verejnosť ju môže podporiť prostredníctvom portálu Indiegogo, ktorý v zahraničí umožňuje zhromažďovať zdroje na rôzne projekty.
"Je dôležité povedať imigrantom, čo ich v Európe čaká. O skutočných životných nákladoch, o živote v Európe," priblížil Vrábel. Ako poznamenal, prevádzači, ktorí z celej situácie najviac profitujú, im sľubujú nereálne veci. K nim patrí bezstarostný pohodlný život, vysoké sociálne dávky, ľahko zarobené peniaze. Poukázal na to, že internet sa naplnil odporúčaniami, do ktorej časti Európy je výhodné prísť či ako klamať imigračným úradníkom.
"Európa je prevádzačmi prezentovaná ako 'all-you-can-eat' bufet, za ktorý netreba platiť. Realita po príchode býva zväčša úplne iná, a s tým prichádza aj sklamanie a frustrácia. Neinformovanosť dáva priestor kriminálnym skupinám zneužívať situáciu a profitovať na túžbach miestnych obyvateľov. Falošné sľuby po príchode narazia na realitu," dodal Vrábel.
V kampani sa využijú skutočné príbehy migrantov a ich skúsenosti po príchode do Európy. Pripomenul, že sociálne médiá zohrali dôležitú úlohu pri Arabskej jari, takže ju môžu zohrať aj pri aktuálnej migračnej kríze. "Treba konať tam, kde situácia vzniká a osloviť ich jazykom a spôsobom, ktorému rozumejú," uzavrel.