Utorok5. november 2024, meniny má Imrich, zajtra Renáta

Ftáčnik chce v Bratislave legalizovať čierne bilbordy, tvrdí Nesrovnal

Ivo Nesrovnal
Ivo Nesrovnal (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA - Opätovný návrh na prenájom reklamných plôch v Bratislave reklamným spoločnostiam sa nepozdáva predsedovi mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a Most-Híd a kandidátovi na primátora mesta Ivovi Nesrovnalovi.

Návrh obnoviť prenájom pre vyše 400 bilbordov totiž predložil primátor Milan Ftáčnik na zastupiteľstva už začiatkom marca, mestskí poslanci ho vtedy neschválili. Teraz by sa mal opäť objaviť na júnovom zastupiteľstve. Podľa Nesrovnala ide de facto o čierne stavby, pretože tieto bilbordy nemajú zmluvu o nájme a primátor ich chce legalizovať.Informovala o tom Nesrovnalova asistentka Ivana Skokanová.

Pre Iva Nesrovnala je tento opätovný návrh neprijateľný aj preto, lebo podľa neho ignoruje vôľu ľudí i poslancov, ktorí ho pred tromi mesiacmi odmietli. „Je to ďalší príklad toho, ako sa u pána Ftáčnika rozchádzajú slová a skutky. Na jednej strane teatrálne odpílil jeden bilbord a na druhej strane sa opakovane snaží o legalizáciu 400 nelegálnych bilbordov,” tvrdí Nesrovnal.

Primátora Ftáčnika vyzýva, aby materiál z júnového zastupiteľstva stiahol a všetkých 400 načierno postavených bilbordov zlikvidoval. Kancelária primátora Ftáčnika sa však proti tomu bráni. Podľa riaditeľa kancelárie primátora Ľubomíra Andrassyho materiál predkladaný na júnové zastupiteľstvo nelegalizuje ani jedno reklamné zariadenie, ktoré by bolo postavené načierno, ale len predlžuje prenájmy pozemkov, na ktorých stoja reklamy v minulosti legálne a právoplatne povolené stavebnými úradmi. 

Nesrovnal navrhuje aj spôsoby ako s čiernymi reklamami v meste bojovať. Podľa neho by sa mal zmeniť stavebný zákon tak, aby obce a mestá dostali viac kompetencií v oblasti vonkajšej reklamy. Nesrovnal si tiež myslí, že mesto by malo spracovať koncepciu vonkajšej reklamy a na jej základe znížiť počet bilbordov v meste. Do tretice tvrdí, že je potrebné vypracovať cenovú mapu, podľa ktorej by za reklamy v centre mesta záujemcovia platili vyššie nájomné ako v okrajových častiach.

"To, o čom dnes v rovine chcenia a odhodlania hovorí Ivo Nesrovnal, štvrtý rok poslanec mesta a predseda najsilnejšieho klubu v zastupiteľstva, bratislavská samospráva aktívne robí a ide postupne, krok za krokom v snahe znižovať vizuálny smog v uliciach metropoly," reagoval Andrassy.

Výsledkom tejto snahy podľa Andrassyho je, že sa v meste podarilo odstrániť už viac ako 250 reklamných nosičov z plôch vo vlastníctve mesta. "Nie je to prvýkrát, kedy máme pochybnosti, či mestský poslanec rozumie reči zákona, lebo nielen primátor Milan Ftáčnik, ale aj starostovia mestských častí dlhodobo apelujú na NR SR, aby došlo k úprave stavebného zákona, keďže samosprávy sú podľa platnej legislatívy bezzubé v boji s čiernymi reklamnými nosičmi, nie že nevedia, ale nemôžu aktívne bojovať s vizuálnym smogom, lebo im to neumožňuje zákon," reagoval Andrassy na Nesrovnalov návrh na zmenu stavebného zákona. 

Mestskí poslanci už začiatkom marca rokovali o návrhu obnoviť siedmim reklamným spoločnostiam nájom pre reklamné zariadenia. Nájom plánovala radnica na najbližšie dva roky obnoviť pre 405 reklamných zariadení. Išlo o reklamné spoločnosti, ktoré v minulosti s mestom už mali uzatvorenú zmluvu, tá im však vypršala. Radnica tak na prenájmoch mohla ročne zarobiť približne 600-tisíc eur.

Po dvoch rokoch, po vypršaní nájmov, chcelo mesto na tieto reklamné plochy vyhlásiť verejnú obchodnú súťaž alebo zariadenie odstrániť. Reklamy však nesmeli ohrozovať bezpečnosť a poriadok ani narúšať krajinný ráz či brániť rozhľadu na cestách a križovatkách. Reklamné zariadenia by mesto tiež nepovolilo v stredových pásoch ciest, v chránenom území či v blízkosti pohrebných miest. Mestskí poslanci v marci návrh primátora Ftáčnika nepodporili.

Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu