BRATISLAVA - Slovenská národná strana sľubuje počas predvolebnej kampane množstvo prekvapení. Tvrdí to marketingový manažér predvolebnej kampane Marek Massay. V rozhovore pre Topky povedal aj to, že billboard Róma s reťazami nebol najlepší nápad.
Ste marketingovým manažérom volebnej kampane SNS. Čo bude jej hlavným motívom?
Volebná kampaň SNS nebude klasickou kampaňou, na ktorú sú voliči zvyknutí. Hlavný motív kampane je komunikácia pravdy o situácii, v ktorej sa Slovensko v súčasnosti nachádza spolu s komplexnou ponukou riešení.
Na ktorých osobnostiach budete SNS stavať kampaň a prečo?
Na prvých dvadsiatich miestach kandidátky sa nachádza 6 kandidátov narodených po roku 1970, ktorí budú postupne predstavovaní širokej verejnosti voličov. Predseda SNS Ján Slota ako jediný skúsený politik zo súčasnej politickej scény odovzdal symbolicky štafetu novej generácii pri predstavovaní svojej kandidátky a tým vyslal jasný signál, na čom bude Slovenská národná strana stavať vo voľbách 2012. Silu mladých revolučných názorov a zmien reprezentuje aj prvý podpredseda Andrej Danko, ktorý bude vo volebnej kampani viesť mladú generáciu politikov v sprievode skúseného podpredsedu Rafaela Rafaja ako predstaviteľa strednej generácie modernej politiky. Samozrejme, predseda SNS Ján Slota bude počas celej volebnej kampane viesť a sprevádzať svoj silný omladený a zmodernizovaný tím.
Plánujete robiť billboardovú kampaň v rovnakom duchu ako v roku 2010?
Nie. Kampaň, ktorú spustíme začiatkom roka, sa bude vymykať štandardom, ktoré boli doposiaľ zaužívané. Ide o úplne nový nadčasový moderný koncept.
Použijete niečo podobné ako billboard Róma s reťazami?
Na to zabudnite. Nová kampaň sa bude odvíjať od zmeny SNS na vynovenú modernú politicky profesionálnu stranu, a preto kreatíva celej kampane bude jej odrazom.
Hodnotíte teda spätne ako chybné staviť na kontroverzného Róma?
Neprináleží mi hodnotiť kampaň z roku 2010, každá kampaň je globálne ohodnotená voličmi a to výsledkom volieb. Myslím, že SNS má ďaleko väčší potenciál, ako dosiahla v roku 2010.
Čo je teda prednosťou strany?
Slovenská národná strana je jedinou súčasnou parlamentnou stranou, ktorá ide do volieb s výraznou modernizáciou a postavila pevné základy na nových myšlienkach a názoroch mladých ľudí. Zároveň SNS neopúšťa svoje základné princípy – národný, kresťanský a sociálny, čím ponúka veľké možnosti kvalitných riešení pre Slovensko, ktoré sa nachádza vo veľmi vážnej situácii. SNS je prvá strana, ktorá verejne spustila záchranný čln z lode zvanej Európska únia, čím jasne dala najavo, aby si Slováci začali budovať zadné dvierka pre prípad rozpadu EÚ. SNS disponuje množstvom kvalitných, skúsených odborníkov, ktorí sa začali vzájomne názorovo dopĺňať s novou generáciou politikov a vytvorili tak historicky najlepšiu alternatívu pre voličov Slovenskej národnej strany.
Zúčastnia sa vo volebnej kampani aj známe osobnosti zo šoubiznisu alebo športu, ako to býva v kampaniach zvykom?
Pri predstavovaní kandidátky SNS bola široká verejnosť oboznámená s faktom, že na 20. mieste sa nachádza Marek Uram, ktorý chce zmeniť súčasnú situáciu v športe na Slovensku a pomôcť vytvoriť priestor pre rozvoj detí a mládeže. Myslím si, že Marek Uram veľmi skoro prekvapí všetkých ľudí, ktorí tohto mladého muža majú zaškatuľkovaného iba v pozícii hokejistu. Samozrejme, sme veľmi hrdí na to, že máme v tíme majstra sveta z roku 2002, avšak v prvom rade máme medzi sebou človeka, ktorý má obrovský elán a osobnostné predpoklady vzorne reprezentovať Slovensko aj na politickej scéne. Ďalšie známe osobnosti, ktoré budú súčasťou našej kampane, predstavíme neskôr.
Aké prekvapenia chystáte?
V tejto chvíli prezradím len to, že SNS nejde robiť klasickú predvolebnú kampaň, ale z dôvodu vážnosti situácie, v ktorej sa Slovensko nachádza, ideme do „revolúcie“.
Aké budú podľa vás zásadné témy blížiacej sa volebnej kampane - o čo sa budú politické strany podľa vás opierať najviac?
Domnievam sa, že podaktoré súčasné parlamentné politické strany budú ťažiť z neúspechu súčasnej koalície a niektoré strany budú tichým príveskom SMERu až do volieb, ako napríklad KDH, ktoré už tradične sedí na dvoch stoličkách a spolieha sa na to, že kresťansky orientovaný volič bude donekonečna slepý. Rovnaký scenár vidím u strany Most-Híd, ktorá sa našťastie pre Slovákov môže opierať len o Bélu Bugára. Tém v predvolebnej kampani bude určite veľmi veľa, keďže až 26 subjektov sa bude snažiť presvedčiť voličov o tom, že oni sú tí praví... Ak si niekto myslí, že výsledok volieb bude takmer jednoznačný, môže byť ešte veľmi prekvapený, pretože tieto voľby budú výnimočné v tom, že sa naozaj „láme chlieb“ nielen na politickej scéne Slovenska, ale aj na európskej, a dokonca až svetovej úrovni. Doba je veľmi neistá a ľudia budú viac sledovať politické dianie ako inokedy a SNS ponúkne skutočné riešenia.