Ilustračné foto
MARTIN - Zeleninu, ovocie či lacnejšie oblečenie zo slovenských tržníc v uplynulých dňoch vytlačil tradičný "dušičkový" tovar ako vence, kytice, chryzantémy, sviečky a kahance.
Vo viacerých mestách, podobne ako v minulých rokoch, zvádzali boj o zákazníka menší domáci výrobcovia a predajcovia s poľskými i ázijskými výrobkami. Časť tuzemských trhovníkov tvrdila, že tentokrát si dokázali udržať nielen vyššiu kvalitu ako zahraniční konkurenti, ale aj porovnateľné ceny.
Na tržnici v Martine a v Žiline viacerí predajcovia stavili na rozdiel od minulosti na menšie i lacnejšie vence či kytice. Väčšie veľkosti sa vraj v minulosti ťažšie predávali. "Ľudia vyhľadávajú skôr stredné veľkosti. Nie je to len preto, že chcú v kríze ušetriť, ale je to aj spratnejšie na skladovanie predtým, než to odnesú na cintorín. Snažili sme sa aj ceny nastaviť tak, aby sme konkurovali zahraničným výrobkom nielen kvalitou, ale teda aj cenami," povedal ČTK jeden z predávajúcich Peter Mazúch.
V oboch mestách bolo možné kúpiť menšie vence už za dve či tri eurá, ceny väčších kusov sa pohybovali okolo desať až dvanásť eur. Záujem bol i o menej tradičné tvary vencov v podobe kríža či srdca. I tie sa však predávali za obdobné sumy ako typické okrúhle tvary. Jeden z predajcov ázijských výrobkov na martinskej tržnici nastavil ceny za košíky s na pohľad nekvalitnými umelými kvetmi od šiestich do desiatich eur, na odbyt však príliš nešli. Nepomohla ani tabuľa s nápisom "akcia". Ľudia pri jeho stole tak z peňaženiek vyťahovali niekoľko desiatok centov alebo pár eur skôr za kahance a sviečky. Tie pôsobili mohutnejším dojmom než lampáše v stánkoch tuzemských trhovníkov, pričom boli cenovo porovnateľné.
I niektoré veľké obchodné reťazce ponúkli svojim zákazníkom "dušičkový" sortiment. V regáloch prevládali predovšetkým sviečky a kahance, ceny sa však od tržníc výrazne nelíšili. V minulých rokoch zvykli predajcovia ponúkať "dušičkový" tovar aj po 1. novembri, na ktorý pripadá Sviatok všetkých svätých. Dúfali, že o vence či kytice budú mať záujem zákazníci, ktorí ešte nestihli navštíviť hroby svojich blízkych. Samozrejmosťou bolo výrazné zníženie cien.
Na tržnici v Martine a v Žiline viacerí predajcovia stavili na rozdiel od minulosti na menšie i lacnejšie vence či kytice. Väčšie veľkosti sa vraj v minulosti ťažšie predávali. "Ľudia vyhľadávajú skôr stredné veľkosti. Nie je to len preto, že chcú v kríze ušetriť, ale je to aj spratnejšie na skladovanie predtým, než to odnesú na cintorín. Snažili sme sa aj ceny nastaviť tak, aby sme konkurovali zahraničným výrobkom nielen kvalitou, ale teda aj cenami," povedal ČTK jeden z predávajúcich Peter Mazúch.
V oboch mestách bolo možné kúpiť menšie vence už za dve či tri eurá, ceny väčších kusov sa pohybovali okolo desať až dvanásť eur. Záujem bol i o menej tradičné tvary vencov v podobe kríža či srdca. I tie sa však predávali za obdobné sumy ako typické okrúhle tvary. Jeden z predajcov ázijských výrobkov na martinskej tržnici nastavil ceny za košíky s na pohľad nekvalitnými umelými kvetmi od šiestich do desiatich eur, na odbyt však príliš nešli. Nepomohla ani tabuľa s nápisom "akcia". Ľudia pri jeho stole tak z peňaženiek vyťahovali niekoľko desiatok centov alebo pár eur skôr za kahance a sviečky. Tie pôsobili mohutnejším dojmom než lampáše v stánkoch tuzemských trhovníkov, pričom boli cenovo porovnateľné.
I niektoré veľké obchodné reťazce ponúkli svojim zákazníkom "dušičkový" sortiment. V regáloch prevládali predovšetkým sviečky a kahance, ceny sa však od tržníc výrazne nelíšili. V minulých rokoch zvykli predajcovia ponúkať "dušičkový" tovar aj po 1. novembri, na ktorý pripadá Sviatok všetkých svätých. Dúfali, že o vence či kytice budú mať záujem zákazníci, ktorí ešte nestihli navštíviť hroby svojich blízkych. Samozrejmosťou bolo výrazné zníženie cien.