Dorozumievanie so 112 pomocou SMS (Zdroj: SITA)
PREŠOV - Ľudia postihnutí stratou sluchu si v Prešovskom kraji budú môcť privolať na pomoc hasičov či zdravotníkov. Umožní im to spustenie služby prijímania textových SMS správ na európskom čísle tiesňového volania 112.
Služba je zatiaľ v testovacej prevádzke, do konca roku by však mala prejsť do riadneho režimu. Povedal to Peter Kovalík z Hasičského a záchranného zboru v Prešove.
"Poslaním SMS správy začne komunikácia s dispečerom, ten po oboznámení sa so situáciou môže na miesto poslať záchranné tímy," uviedol Kovalík. K nepočujúcemu sa tak môže dostať polícia, rýchla zdravotná pomoc či hasiči. Komunikácia prostredníctvom textových správ je bezplatná.
Služba, ktorú na Slovensku spustia zatiaľ iba v Prešovskom kraji, nepočujúcim umožní privolať si pomoc prostredníctvom mobilného telefónu. Ten podľa Kovalíka mnohí z nich práve na komunikáciu prostredníctvom textových správ bežne využívajú.
Po odoslaní správy sa text so žiadosťou o pomoc zobrazí na monitore dispečingu. Dispečer vzápätí môže poslaním správy s nepočujúcim priebežne komunikovať, dokáže tak napríklad spresniť miesto núdze, presnejšie zistiť situáciu, oboznámiť volajúceho o vyslaní pomoci či zaslať mu prípadné pokyny. Služba je zatiaľ v testovacej prevádzke, do konca roku by však mala prejsť do riadneho režimu. Povedal to Peter Kovalík z Hasičského a záchranného zboru v Prešove.
"Poslaním SMS správy začne komunikácia s dispečerom, ten po oboznámení sa so situáciou môže na miesto poslať záchranné tímy," uviedol Kovalík. K nepočujúcemu sa tak môže dostať polícia, rýchla zdravotná pomoc či hasiči. Komunikácia prostredníctvom textových správ je bezplatná.
Služba, ktorú na Slovensku spustia zatiaľ iba v Prešovskom kraji, nepočujúcim umožní privolať si pomoc prostredníctvom mobilného telefónu. Ten podľa Kovalíka mnohí z nich práve na komunikáciu prostredníctvom textových správ bežne využívajú.
Po odoslaní správy sa text so žiadosťou o pomoc zobrazí na monitore dispečingu. Dispečer vzápätí môže poslaním správy s nepočujúcim priebežne komunikovať, dokáže tak napríklad spresniť miesto núdze, presnejšie zistiť situáciu, oboznámiť volajúceho o vyslaní pomoci či zaslať mu prípadné pokyny. Na Slovensku žije približne 250.000 ľudí, ktorí trpia rôznou úrovňou poruchy sluchu. Na využívanie služby sa postihnutí ľudia musia do systému vopred registrovať.
Na Slovensku žije približne 250.000 ľudí, ktorí trpia rôznou úrovňou poruchy sluchu. Na využívanie služby sa postihnutí ľudia musia do systému vopred registrovať.
"Poslaním SMS správy začne komunikácia s dispečerom, ten po oboznámení sa so situáciou môže na miesto poslať záchranné tímy," uviedol Kovalík. K nepočujúcemu sa tak môže dostať polícia, rýchla zdravotná pomoc či hasiči. Komunikácia prostredníctvom textových správ je bezplatná.
Služba, ktorú na Slovensku spustia zatiaľ iba v Prešovskom kraji, nepočujúcim umožní privolať si pomoc prostredníctvom mobilného telefónu. Ten podľa Kovalíka mnohí z nich práve na komunikáciu prostredníctvom textových správ bežne využívajú.
Po odoslaní správy sa text so žiadosťou o pomoc zobrazí na monitore dispečingu. Dispečer vzápätí môže poslaním správy s nepočujúcim priebežne komunikovať, dokáže tak napríklad spresniť miesto núdze, presnejšie zistiť situáciu, oboznámiť volajúceho o vyslaní pomoci či zaslať mu prípadné pokyny. Služba je zatiaľ v testovacej prevádzke, do konca roku by však mala prejsť do riadneho režimu. Povedal to Peter Kovalík z Hasičského a záchranného zboru v Prešove.
"Poslaním SMS správy začne komunikácia s dispečerom, ten po oboznámení sa so situáciou môže na miesto poslať záchranné tímy," uviedol Kovalík. K nepočujúcemu sa tak môže dostať polícia, rýchla zdravotná pomoc či hasiči. Komunikácia prostredníctvom textových správ je bezplatná.
Služba, ktorú na Slovensku spustia zatiaľ iba v Prešovskom kraji, nepočujúcim umožní privolať si pomoc prostredníctvom mobilného telefónu. Ten podľa Kovalíka mnohí z nich práve na komunikáciu prostredníctvom textových správ bežne využívajú.
Po odoslaní správy sa text so žiadosťou o pomoc zobrazí na monitore dispečingu. Dispečer vzápätí môže poslaním správy s nepočujúcim priebežne komunikovať, dokáže tak napríklad spresniť miesto núdze, presnejšie zistiť situáciu, oboznámiť volajúceho o vyslaní pomoci či zaslať mu prípadné pokyny. Na Slovensku žije približne 250.000 ľudí, ktorí trpia rôznou úrovňou poruchy sluchu. Na využívanie služby sa postihnutí ľudia musia do systému vopred registrovať.
Na Slovensku žije približne 250.000 ľudí, ktorí trpia rôznou úrovňou poruchy sluchu. Na využívanie služby sa postihnutí ľudia musia do systému vopred registrovať.