Replika lietadla M. R. Štefánika
BRATISLAVA - Repliku talianskeho dvojplošníka Caproni Ca.33, v ktorom v roku 1919 tragicky zahynul pri pristávaní generál Milan Rastislav Štefánik, vystavia v novom termináli bratislavského letiska.
Cestujúci si budú môcť stroj prezrieť po dokončení odletovej haly na budúci rok. Novinárov o tom dnes informovali zástupcovia letiska a architektonickej kancelárie, ktorá interiér budovy navrhla.
Okrem modelu lietadla v skutočnej veľkosti bude život diplomata, ktorý sa zásadným spôsobom zaslúžil o vznik Československa v roku 1918, pripomínať aj grafika na jednej zo stien haly. S dizajnom trojmotorového dvojplošníka s rozpätím krídiel 22,2 metra by mali ladiť aj priestory pre registráciu pred odletom či fasáda obchodov.
Lietadlo Caproni letisku zapožičia Vojenské historické múzeum v Piešťanoch, kde ho v súčasnosti vystavujú. Vo svete vraj existujú len dva originály tohto unikátneho bombardéru prvej svetovej vojny.
Štefánikovo meno nesie aj samotné bratislavské letisko, ktoré si doposiaľ túto významnú osobnosť veľmi nepripomínalo. V jednej z letištných hál je však umiestnená jeho socha.
Skúšobná prevádzka nového terminálu, ktorého stavba začala vlani, sa má spustiť v máji 2010. Následne sa začne s rekonštrukciou súčasnej odletovej haly. Práce by mali byť hotové v roku 2012 a podľa skorších predpokladov si celkovo vyžiadajú 92,9 milióna eur (2,8 miliardy korún) bez dane z pridanej hodnoty. Väčšinu peňazí na stavbu poskytne štát. Ročná kapacita najväčšieho slovenského letiska má po skončení výstavby dosiahnuť asi päť miliónov cestujúcich oproti súčasným 2,6 miliónom cestujúcich.
Okrem modelu lietadla v skutočnej veľkosti bude život diplomata, ktorý sa zásadným spôsobom zaslúžil o vznik Československa v roku 1918, pripomínať aj grafika na jednej zo stien haly. S dizajnom trojmotorového dvojplošníka s rozpätím krídiel 22,2 metra by mali ladiť aj priestory pre registráciu pred odletom či fasáda obchodov.
Lietadlo Caproni letisku zapožičia Vojenské historické múzeum v Piešťanoch, kde ho v súčasnosti vystavujú. Vo svete vraj existujú len dva originály tohto unikátneho bombardéru prvej svetovej vojny.
Štefánikovo meno nesie aj samotné bratislavské letisko, ktoré si doposiaľ túto významnú osobnosť veľmi nepripomínalo. V jednej z letištných hál je však umiestnená jeho socha.
Skúšobná prevádzka nového terminálu, ktorého stavba začala vlani, sa má spustiť v máji 2010. Následne sa začne s rekonštrukciou súčasnej odletovej haly. Práce by mali byť hotové v roku 2012 a podľa skorších predpokladov si celkovo vyžiadajú 92,9 milióna eur (2,8 miliardy korún) bez dane z pridanej hodnoty. Väčšinu peňazí na stavbu poskytne štát. Ročná kapacita najväčšieho slovenského letiska má po skončení výstavby dosiahnuť asi päť miliónov cestujúcich oproti súčasným 2,6 miliónom cestujúcich.