zrážka v Polomke (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Starosta Polomky Ján Lihan odmieta, že je zodpovedný za sobotňajšiu haváriu autobusu na železničnom priecestí. Z tragédie ho dnes obvinilo ministerstvo dopravy, podľa ktorého si vraj Lihan nesplnil zákonnú povinnosť pri vzniku blízkeho lyžiarskeho strediska.
"Som starostom od roku 1993, rovnako aj ja teraz môžem obviňovať ministerstvo z toho, čo zanedbalo pred 16 rokmi," povedal pre agentúru SITA Lihan. Hovorcu ministerstva Ľubomíra Karáska, ktorý vo vyhlásení pre médiá pripisuje vinu za nehodu Lihanovi, vyzýva, aby si nedávali odkazy cez médiá, ale predstúpili spoločne pred novinárov.
Akúkoľvek vinu na tragédii odmieta. Bráni sa aj tým, že obec odoslala prvú žiadosť o zvýšenie zabezpečenia železničného priecestia v roku 1997. Podľa Lihana je zarážajúci aj postup Železníc SR, ktoré na pondelkovom mimoriadnom rokovaní vedenia rozhodli, že na priecestie namontujú výstražnú svetelnú signalizáciu.
"Zdravý sedliacky rozum hovorí, že keď som čistý, tak tam nemám čo investovať," dodal Lihan. Karásek v dnešnom tlačovom vyhlásení napísal, že sa nikdy nerátalo s využívaním priecestia na dopravu lyžiarov k lyžiarskemu vleku. Autobus sa tam nikdy nemal ocitnúť, pretože cesta je určená len pre lesné mechanizmy a nie pre bežnú dopravu.
"Je pre mňa prekvapením, že starosta obce Polomka pán Lihan apeluje na osadenie tohto úseku svetelným signalizačným znamením. Je to totiž práve on, kto si mal už pri projektovaní lyžiarskeho strediska splniť zákonnú povinnosť," uviedol Karásek.
Podľa neho ŽSR dostala prvý list z Obecného úradu Polomka v júli 1999. Žiadali v ňom o úpravu podvalov na železničnom priecestí a osadenie výstražného osvetlenia alebo odstránenie kríkov brániacich vo výhľade vodičom, pretože vybudovali na vleku zasnežovacie zariadenie, a preto bude na tomto úseku zvýšená premávka.
Podľa Karáska mala obec zaplatiť svetlá, ak ich na priecestí chcela. Ďalšie dva listy podľa Karáska sú z rokov 2000 a 2005. V prvom informujú o odovzdaní do údržby výstražného kríža pre priecestie bez závor, v ďalšom žiadajú obecný úrad o zabezpečenie opravy spomínaného dopravného značenia u správcu komunikácie.
"Žiadna iná dokumentácia, že obec žiadala už desať rokov úpenlivo o nápravu a výmenu značenia jednoducho neexistuje!" zdôraznil hovorca ministra dopravy.
Akúkoľvek vinu na tragédii odmieta. Bráni sa aj tým, že obec odoslala prvú žiadosť o zvýšenie zabezpečenia železničného priecestia v roku 1997. Podľa Lihana je zarážajúci aj postup Železníc SR, ktoré na pondelkovom mimoriadnom rokovaní vedenia rozhodli, že na priecestie namontujú výstražnú svetelnú signalizáciu.
"Zdravý sedliacky rozum hovorí, že keď som čistý, tak tam nemám čo investovať," dodal Lihan. Karásek v dnešnom tlačovom vyhlásení napísal, že sa nikdy nerátalo s využívaním priecestia na dopravu lyžiarov k lyžiarskemu vleku. Autobus sa tam nikdy nemal ocitnúť, pretože cesta je určená len pre lesné mechanizmy a nie pre bežnú dopravu.
"Je pre mňa prekvapením, že starosta obce Polomka pán Lihan apeluje na osadenie tohto úseku svetelným signalizačným znamením. Je to totiž práve on, kto si mal už pri projektovaní lyžiarskeho strediska splniť zákonnú povinnosť," uviedol Karásek.
Podľa neho ŽSR dostala prvý list z Obecného úradu Polomka v júli 1999. Žiadali v ňom o úpravu podvalov na železničnom priecestí a osadenie výstražného osvetlenia alebo odstránenie kríkov brániacich vo výhľade vodičom, pretože vybudovali na vleku zasnežovacie zariadenie, a preto bude na tomto úseku zvýšená premávka.
Podľa Karáska mala obec zaplatiť svetlá, ak ich na priecestí chcela. Ďalšie dva listy podľa Karáska sú z rokov 2000 a 2005. V prvom informujú o odovzdaní do údržby výstražného kríža pre priecestie bez závor, v ďalšom žiadajú obecný úrad o zabezpečenie opravy spomínaného dopravného značenia u správcu komunikácie.
"Žiadna iná dokumentácia, že obec žiadala už desať rokov úpenlivo o nápravu a výmenu značenia jednoducho neexistuje!" zdôraznil hovorca ministra dopravy.