ŽILINA - Na mnohých Slovákov čaká pod vianočným stromčekom adrenalínové prekvapenie. Ich príbuzní sa totiž rozhodli, že namiesto tradičných papúč a pyžám ich obdarujú poukazom na let balónom, vetroňom či stíhačkou.
Tiež im chcú dopriať vyskúšať si úlohu navigátora pri rallye či bagristu na niekoľkotonovom rýpadle. Po adrenalínovom dobrodružstve niektorým obdarovaným možno dobre padnú aj exotické masáže, ktoré tiež ponúkajú agentúry zamerané na netradičné darčeky.
"Pred Vianocami dopyt po netradičných darčekoch rastie. Čím je netradičnejšia tá aktivita, tým je viac kupovaná. Ľudia už robia rozdiely, či na Vianoce niekoho obdarujú tričkom alebo nevšedným zážitkom. Tričko sa obnosí a vyhodí, ale spomienky na zážitky zostávajú," povedal Mario Alkassiri z agentúry Adrop, ktorá nevšedné darčeky zabezpečuje.
Kupujúci si majú možnosť vybrať z približne 60 atrakcií. Medzi obľúbené patrí napríklad let balónom alebo automobilová rallye. Pokiaľ však manželky chcú svojim mužom splniť detský sen, môžu im objednať let na stíhačke alebo ich posadiť do kabíny rýpadla. Muži zasa môžu svojim krajším polovičkám dopriať niektorú z masáží. Ceny za jednotlivé atrakcie sa pohybujú od niekoľkých sto korún až do desiatok tisíc korún. Napríklad let stíhačkou môže vyjsť až 49.500 korún (asi 1643 eur). Podľa Alkassiriho služby agentúry ročne využije niekoľko stoviek zákazníkov.
Na nezáujem pred Vianocami sa nesťažujú ani zástupcovia Firmy na zážitky, ktorá tiež ponúka neobvyklé darčeky. Oproti bežným dňom spoločnosti vraj stúpol predaj približne o 40 percent.
"Ľudia majú všeobecne obrovský záujem o adrenalín a relax. Asi najobľúbenejším zážitkom je jazda vo vozidle Hummer, škola šmyku, let balónom, tandemový zoskok s padákom alebo thajské masáže," poznamenala majiteľka spoločnosti Linda Vavříková.
Darčeky podľa nej kupujú predovšetkým ženy vo veku od 25 do 50 rokov. Významnú časť klientov tvoria tiež firemní zákazníci.
Zvýšený dopyt pred vianočnými sviatkami potvrdili aj zástupcovia spoločnosti UžiSiTo. Spoločnosť ponúka napríklad horolezeckú školu, puzzle podľa predlohy, ale i pozemok na planéte Venuša.
"Pred Vianocami dopyt po netradičných darčekoch rastie. Čím je netradičnejšia tá aktivita, tým je viac kupovaná. Ľudia už robia rozdiely, či na Vianoce niekoho obdarujú tričkom alebo nevšedným zážitkom. Tričko sa obnosí a vyhodí, ale spomienky na zážitky zostávajú," povedal Mario Alkassiri z agentúry Adrop, ktorá nevšedné darčeky zabezpečuje.
Kupujúci si majú možnosť vybrať z približne 60 atrakcií. Medzi obľúbené patrí napríklad let balónom alebo automobilová rallye. Pokiaľ však manželky chcú svojim mužom splniť detský sen, môžu im objednať let na stíhačke alebo ich posadiť do kabíny rýpadla. Muži zasa môžu svojim krajším polovičkám dopriať niektorú z masáží. Ceny za jednotlivé atrakcie sa pohybujú od niekoľkých sto korún až do desiatok tisíc korún. Napríklad let stíhačkou môže vyjsť až 49.500 korún (asi 1643 eur). Podľa Alkassiriho služby agentúry ročne využije niekoľko stoviek zákazníkov.
Na nezáujem pred Vianocami sa nesťažujú ani zástupcovia Firmy na zážitky, ktorá tiež ponúka neobvyklé darčeky. Oproti bežným dňom spoločnosti vraj stúpol predaj približne o 40 percent.
"Ľudia majú všeobecne obrovský záujem o adrenalín a relax. Asi najobľúbenejším zážitkom je jazda vo vozidle Hummer, škola šmyku, let balónom, tandemový zoskok s padákom alebo thajské masáže," poznamenala majiteľka spoločnosti Linda Vavříková.
Darčeky podľa nej kupujú predovšetkým ženy vo veku od 25 do 50 rokov. Významnú časť klientov tvoria tiež firemní zákazníci.
Zvýšený dopyt pred vianočnými sviatkami potvrdili aj zástupcovia spoločnosti UžiSiTo. Spoločnosť ponúka napríklad horolezeckú školu, puzzle podľa predlohy, ale i pozemok na planéte Venuša.