Beňová: "V EK aj EP sa hovorí o štátnej pomoci kórejskej automobilke, SR hrozí žaloba."
BRATISLAVA - Po problémoch s U. S. Steel Slovensku opäť hrozí žaloba Európskej komisie pre automobilku Hyundai/Kia. Tvrdí to poslankyňa Európskeho parlamentu (EP) Monika Beňová z opozičného Smeru, ktorá dnes v Bratislave informovala o témach zo zasadnutia.
Beňová je presvedčená, že vláda prekročí štátnu pomoc, povolenú Európskou úniou vo výške 15 percent z celkovej investície. Otázne podľa nej tiež je, či chce automobilka zamestnať našich ľudí.
V dodatkoch sa vláda zaviazala postaviť 2 700 bytov, čo môže podľa Beňovej potvrdzovať obavy z príchodu zamestnancov z Kórey.
V nezverejnených transakčných dokumentoch tiež sľúbila, že bude päť rokov platiť medzinárodnú školu kórejským deťom, čo predstavuje podľa Beňovej 10 až 12 tisíc dolárov ročne na žiaka a takmer 100 miliónov korún ročne pôjde zo štátneho rozpočtu na ubytovanie manažérov v Bratislave, ktorí nechcú bývať v Žiline. V rozpore s pravidlami únie je aj nevypísanie medzinárodného tendra na stavebné práce a služby pre Hyundai/Kia.
Ak nás Európska komisia zažaluje, za toto všetko nám budú hroziť sankcie, ktoré nezaplatí investor, ale štát, varuje Beňová. Podľa nej sa o tomto probléme hovorí v kuloároch komisie aj parlamentu.
"Je množstvo otázok, na ktoré neviem v Európskom parlamente odpovedať. Dostali sa von informácie, že pomoc, ktorú môžeme poskytovať, sme už prekročili. Neviem odpovedať, prečo sa začala výstavba 2 700 bytov, keď má Žilina takmer 17 percent nezamestnaných. Hovorí sa, že tam majú prísť kórejskí zamestnanci," vyhlásila s tým, že premiér Dzurinda by sa k tomu mal oficiálne vyjadriť.
V dodatkoch sa vláda zaviazala postaviť 2 700 bytov, čo môže podľa Beňovej potvrdzovať obavy z príchodu zamestnancov z Kórey.
V nezverejnených transakčných dokumentoch tiež sľúbila, že bude päť rokov platiť medzinárodnú školu kórejským deťom, čo predstavuje podľa Beňovej 10 až 12 tisíc dolárov ročne na žiaka a takmer 100 miliónov korún ročne pôjde zo štátneho rozpočtu na ubytovanie manažérov v Bratislave, ktorí nechcú bývať v Žiline. V rozpore s pravidlami únie je aj nevypísanie medzinárodného tendra na stavebné práce a služby pre Hyundai/Kia.
Ak nás Európska komisia zažaluje, za toto všetko nám budú hroziť sankcie, ktoré nezaplatí investor, ale štát, varuje Beňová. Podľa nej sa o tomto probléme hovorí v kuloároch komisie aj parlamentu.
"Je množstvo otázok, na ktoré neviem v Európskom parlamente odpovedať. Dostali sa von informácie, že pomoc, ktorú môžeme poskytovať, sme už prekročili. Neviem odpovedať, prečo sa začala výstavba 2 700 bytov, keď má Žilina takmer 17 percent nezamestnaných. Hovorí sa, že tam majú prísť kórejskí zamestnanci," vyhlásila s tým, že premiér Dzurinda by sa k tomu mal oficiálne vyjadriť.