BRATISLAVA – Obchodné reťazce s lacným tovarom, ktoré predávajú takmer všetko od oblečenia a bytových doplnkov cez elektroniku až po sladkosti, sa medzi Slovákmi tešia čoraz väčšej popularite. Dôkazom sú miliónové zisky veľkých hráčov na trhu akými sú Pepco, Tedi či KiK. Jeden z nich teraz navyše pripravuje významnú novinku – spustenie vlastného e-shopu.
Slováci si obľúbili lacné reťazce, ktoré sa na našom trhu tešia obrovskému záujmu. KiK sa chce svojim zákazníkom priblížiť ešte viac a už pracuje na spustení slovenskej verzie svojho e-shopu. „V Česku sme e-shop KiK spustili na jeseň tohto roka a už pracujeme na spustení slovenskej verzie. V tejto chvíli však nedokážeme s istotou povedať, či projekt dokončíme už v roku 2025 alebo neskôr,“ povedal pre tvnoviny konateľ Kik v Česku a na Slovensku Martin Šatný.
To by mohlo pre spoločnosť znamenať odskok od konkurencie, ktorá sa zatiaľ spolieha len na kamenné predajne. Podobný krok ale už zvažuje aj Pepco. „Čo sa týka e-shopov, tak do budúcna máme v pláne nájsť nové spôsoby, ako poskytovať vylepšené služby. No teraz sa zameriavame na poskytovanie čo najlepšieho zážitku z nakupovania v našich kamenných predajniach,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Barbara Berecz.
Konkurencia sa ešte rozrastie
O fakte, že daný segment rastie a o podobné obchody je na Slovensku veľký záujem, svedčí aj expanzia reťazca Action, ktorý u nás otvára čoraz viac pobočiek a v budúcom roku ohlásili príchod na náš trh dvaja veľkí hráči. Svoje prvé predajne u nás chcú otvoriť Woolworth a Dealz.