BRATISLAVA – Z účtu im odišli väčšie sumy peňazí a oni nevedeli, čo sa deje. Klienti jednej z najväčších slovenských bánk zostali začiatkom tohto mesiaca nemilo prekvapení. Zistili totiž, že im odišli z účtu peniaze bez toho, aby si boli vedomí, že si niečo kupovali či platili. Banka neskôr celú situáciu vysvetlovala.
Niektorých klientov ČSOB vystrašilo, keď začiatkom novembra dostali správu o tom, že im z účtov odišli peniaze za platby kartou u vybraných obchodníkov, hoci nič nenakupovali. O tom, čo sa stalo, neskôr na svojej stránke informovala banka. Ukázalo sa, že išlo o oneskorené spracovanie starých transakcií z uplynulých mesiacov.
„V uplynulých dňoch ste mohli zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch. Pričom z Vášho účtu boli odúčtované až v týchto dňoch,“ uviedla ČSOB.
Banka vysvetlila, že v tomto prípade nejde o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. „Preto nie je nutné z Vašej strany realizovať žiadne kroky,“ odkázali klientom.
Chyba bola podľa banky zapríčinená treťou stranou. „Napriek tomu, že chyba bola zapríčinená treťou stranou, a nie ČSOB, sa Vám za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme,“ dodala ČSOB.