BRATISLAVA - Rezort školstva zvažuje prípadné zavedenie povinnej maturitnej skúšky z matematiky. Minister Tomáš Drucker (Hlas-SD) to uviedol na pondelkovej tlačovej konferencii. Kým väčšinu študentov táto správa veľmi nepotešila, iný pohľad na vec majú zamestnávatelia, podľa ktorých môže tento krok prispieť k záchrane budúcnosti priemyslu.
Študenti by si mohli podľa ministra vyberať z viacerých úrovní maturity z matematiky. Náročnejšiu úroveň by mohli absolvovať napríklad budúci študenti technických odborov vysokých škôl. "Vnímame, že aj pre rozvoj analytického myslenia, rozvoj zručností, ktoré nie sú priamo matematické, tá matematika dáva základy. Aj na štúdium na mnohých humanitných vysokých školách," povedal Drucker.
Štátny tajomník rezortu školstva Slavomír Partila hovoril v tejto súvislosti o dôležitosti spolupráce s odbornou verejnosťou. Poukázal aj na potrebu kvalitnejšej prípravy učiteľov matematiky.
Študenti to odmietajú
Z nedávneho prieskumu realizovaného Študentskou radou stredných škôl (ŠRSŠ) pod záštitou rezortu školstva vyplýva, že až 84 percent stredoškolákov je proti zavedeniu povinnej maturity z matematiky. V prípade možnosti výberu z viacerých stupňov náročnosti je nesúhlas s povinnou maturitou z matematiky nižší aj u respondentov, ktorí predtým nevedeli odpovedať alebo nesúhlasili (64,2 percenta).
Zamestnávatelia sú nadšení
Zamestnávatelia združení v Republikovej únii zamestnávateľov s nadšením prijali informáciu, že rezort školstva zvažuje prípadné zavedenie povinnej maturity z matematiky. Oceňujú odvahu ministra školstva otvárať aj nepopulárne témy, ktoré sú však pre budúcnosť našej, prevažne priemyselnej ekonomiky, veľmi dôležité. Upozorňujú však, že pre skvalitnenie matematického vzdelávania v regionálnom školstve je potrebné realizovať celý komplex opatrení a systémových zmien.
archívne video
Zvýšenie kvality matematického vzdelávania v regionálnom školstve je dlhodobo prioritou RÚZ. V rámci toho odporúčajú napríklad zmeniť spôsob a skvalitniť výučbu matematiky či zvýšiť počet hodín v štátnom vzdelávacom programe základných a stredných škôl. „Matematika je základ pre všetky technické a prírodné vedy, rozvíja však analytické myslenie, ktoré je dôležité aj pre štúdium na vysokých školách humanitného zamerania. Nezostáva nám nič iné, ako zásadne skvalitniť matematické vzdelávanie v regionálnom školstve a prijať systémové opatrenia, medzi ktoré určite patrí aj zavedenie povinnej maturity z matematiky,“ vysvetľuje 1. viceprezident RÚZ, Mário Lelovský.