BRATISLAVA - Ak by vláda Roberta Fica nezrušila vstup strategického investora na bratislavské letisko, v súčasnosti by na ňom už stála nová hala pre cestujúcich a neďaleko aj parkovací dom.
Informoval o tom podpredseda SDKÚ-DS Ivan Mikloš vo štvrtok zástupcov médií na mieste pôvodne plánovanej stavby nového terminálu pre vybavovanie pasažierov na letisku v Bratislave.
Rozhodnutie súčasnej vlády o zrušení privatizácie letiska pritom označil za neuvážený, nerozumný a hlúpy krok. Na bratislavskom letisku sa podľa neho odvtedy nič podstatné nezmenilo. "Ficova vláda zrušením vstupu tohoto investora vlastne obrala Slovensko, slovenský štátny rozpočet o 11 miliárd korún a o 9 miliárd korún obrala letisko o investície," uviedol ďalej Mikloš.
Bratislavské letisko pritom označil za veľmi výstižný príklad bezútešnej bezradnosti, nečinnosti a neschopnosti Ficovej vlády a ministerstva dopravy, na čo doplácajú ľudia. Košické letisko po vstupe investora sa podľa neho rozvíja, rastie, kým bratislavské letisko "vyzerá horšie ako niektoré letiská v postsovietskych guberniách". Vláda by mala podľa Mikloša zmeniť svoj postoj a začať konať v prospech rozvoja letiska, keď už strategického investora odmietla.
Bratislavské letisko nemá podľa poslanca SDKÚ-DS a exministra dopravy Pavla Prokopoviča žiadnu koncepciu, rozvojový plán.Zároveň vyhlásil, že bombastické vyhlásenia o tom, že banky sa budú trhať o to, kto dá úver na rozvoj bratislavského letiska, sa ukázali ako silácke. Vlaňajší zisk letiska okolo 25 mil. Sk podľa neho sotva postačí na jednoduchú prevádzku, ale nie na financovanie rozvojového plánu.
Zvyšovanie počtu vybavených cestujúcich na bratislavskom letisku je podľa Prokopoviča najmä zásluhou nárastu charterovej dopravy dovolenkárov. Za tragikomické považuje to, že premiér sa na mítingoch chváli zastavením vstupu strategického investora na letisko v Bratislave.
"Chváli sa tým, že okradol našich ľudí o zhruba 20 miliárd korún, a to aj za cenu toho, že z nášho letiska sa pomaly, ale isto stáva vidiecke letisko. Sme jedinou krajinou Európskej únie, ktorá nemá priame spojenie s Bruselom," poznamenal Prokopovič.
Rozhodnutie súčasnej vlády o zrušení privatizácie letiska pritom označil za neuvážený, nerozumný a hlúpy krok. Na bratislavskom letisku sa podľa neho odvtedy nič podstatné nezmenilo. "Ficova vláda zrušením vstupu tohoto investora vlastne obrala Slovensko, slovenský štátny rozpočet o 11 miliárd korún a o 9 miliárd korún obrala letisko o investície," uviedol ďalej Mikloš.
Bratislavské letisko pritom označil za veľmi výstižný príklad bezútešnej bezradnosti, nečinnosti a neschopnosti Ficovej vlády a ministerstva dopravy, na čo doplácajú ľudia. Košické letisko po vstupe investora sa podľa neho rozvíja, rastie, kým bratislavské letisko "vyzerá horšie ako niektoré letiská v postsovietskych guberniách". Vláda by mala podľa Mikloša zmeniť svoj postoj a začať konať v prospech rozvoja letiska, keď už strategického investora odmietla.
Bratislavské letisko nemá podľa poslanca SDKÚ-DS a exministra dopravy Pavla Prokopoviča žiadnu koncepciu, rozvojový plán.Zároveň vyhlásil, že bombastické vyhlásenia o tom, že banky sa budú trhať o to, kto dá úver na rozvoj bratislavského letiska, sa ukázali ako silácke. Vlaňajší zisk letiska okolo 25 mil. Sk podľa neho sotva postačí na jednoduchú prevádzku, ale nie na financovanie rozvojového plánu.
Zvyšovanie počtu vybavených cestujúcich na bratislavskom letisku je podľa Prokopoviča najmä zásluhou nárastu charterovej dopravy dovolenkárov. Za tragikomické považuje to, že premiér sa na mítingoch chváli zastavením vstupu strategického investora na letisko v Bratislave.
"Chváli sa tým, že okradol našich ľudí o zhruba 20 miliárd korún, a to aj za cenu toho, že z nášho letiska sa pomaly, ale isto stáva vidiecke letisko. Sme jedinou krajinou Európskej únie, ktorá nemá priame spojenie s Bruselom," poznamenal Prokopovič.