Nedeľa22. december 2024, meniny má Adela, zajtra Nadežda, Naďa

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri vsadili na ženské zadky! FOTO Takýmito reklamami sa snažili predať

Zobraziť galériu (7)
(Zdroj: Sexistický kix )

BRATISLAVA – Sú ceny, ktoré by ste radšej ani nedostali. Nie každá výhra je totiž skutočne výhrou. Platí to aj v prípade anticeny zameranej na reklamy so sexistickými prvkami. Vyzerá to tak, že marketéri pri tvorbe reklamy venovali pozornosť najmä ženským zadkom. Našli si však aj iné predmety záujmu.

Archívne video: Sexistická reklama? Po novom aj politika!

Sexistická reklama? Po novom aj politika! (Zdroj: Natalia Jaburkova)

Šiesty ročník anticeny zbiera nominácie na reklamy za roky 2022 a 2023. Až do 9. októbra 2023 má široká verejnosť priestor nominovať reklamy so sexistickými prvkami. Vizuály, ktoré vníma ako sexistické kixy, môže prihlásiť cez formulár na webovej stránke anticeny.

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

„Vo formulári môžete označiť, aké sexistické prvky podľa vášho názoru obsahujú reklamy, ktoré nominujete. Môžu to byť rodové stereotypy, sexualizácia, spredmetňovanie, násilie v reklame, ale aj jazykový sexizmus či samoúčelné rozkúskovanie tiel. Zatiaľ sa medzi nomináciami pomerne často objavuje sexualizácia, a to v komunikácii malých i veľkých firiem,“ uviedla Jitka Dvořáková, spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix.

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

Podobne ako v predchádzajúcom ročníku, aj v tomto je na anticenu  nominovaných množstvo reklám, ktoré obsahujú sexualizáciu. Medzi zatiaľ prihlásenými vyše 60 reklamami sa sexualizácia vyskytuje v 46 vizuáloch. Kompletné číslo bude jasné až po uzavretí nominačnej fázy, teda po 9. októbri 2023. „Neprekvapilo nás, že aj tentokrát firmy siahali po sexualizácii žien v reklamách, aby upútali pozornosť klientely, ale nečakali sme, že sa v tomto ročníku objaví také množstvo reklám, ktoré zobrazujú ženské zadky. Firmy by mohli pochopiť, že nahý zadok im predaj nezvýši,“ uviedla ďalšia zo spoluorganizátoriek Diana Soták Gregorová.

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

SEXIZMUS ako hrom: Marketéri
Zobraziť galériu (7)
 (Zdroj: Sexistický kix )

Upozorňujú na to, ž množstvo zadávateľov reklamy si neuvedomuje, že reklama, ktorá stavia na mýte „sex predáva”, v skutočnosti nie je účinná. Sexistickú komunikáciu preto realizujú zámerne s pomýlenou vidinou profitu.

Viac o téme: ReklamaAnticenaSexistická reklamaSexistický kix
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu