BRATISLAVA - Už nejaký ten týždeň intenzívne prebieha volebná kampaň pred predčasnými parlamentnými voľbami 2023. Každý ju pochopil podľa svojho, niekto sa intenzívne presúva po regiónoch, niekto je aktívny skôr elektronicky. Zdá sa, že k tomu druhému táboru sa nateraz priradila liberálna SASKA, ktorá má už niekoľko mesiacov nového rukopisca kampane. Jeho okatý štýl vedenia kampane začal byť veľmi povedomý. Mnohí si pri ňom spomenuli na našich českých bratov.
archívne video
Len pred niekoľkými týždňami zarezonovalo politickým prostredím to, že bývalý marketér českého expremiéra a neúspešného prezidentského kandidáta Andreja Babiša Marek Prchal sa chystá zakotviť na Slovensku.
Už vtedy sme si mohli byť istí, že sa na prístupe politickej strany SaS smerom k voličom niečo zmení. Nemýlili sme sa. O niekoľko dní prišli nové fotky členov, spoločné fotky členov, ktorí boli bosí pred bielym plátnom a podobné kampaňové prvky. Ich súčasťou boli aj tvrdé heslá, ktoré zrejme do liberálnej strany priniesol práve Prchal. Ten sa nechal inšpirovať straníckou ideou a myšlienkami, ktoré hlásajú, no tentokrát to zrejme poňali veľmi stručne a príliš podobne s jeho bývalým českým zamestnávateľom.
Statusová paľba počas stredy
Voliči si všimli zmeny v stredu počas tohto týždňa, kedy sa za niekoľko hodín na nástenke SASKY objavili jednoducho poňaté statusy, ktoré hlásajú preferencie sulíkovcov. Ideálne však jednou vetou a úplne "na prvú".
Rovnakým štýlom už na sociálnej sieti prispieva aj sám predseda Richard Sulík.
Veľmi podobný úkaz spred prezidentských volieb
Mnohým, ktorí sledujú okrem domácej aj tú zahraničnú politiku, sa rozsvietila kontrolka. Začali si totiž spomínať na obdobie, kedy v Česku viedol kampaň Babiš. Jeho štýl sa nijakým spôsobom nevymykal tomu, ako si kampaň v týchto dňoch Prchal predstavuje pod značkou SASKY, a je to vidieť. Takzvané statusové výkriky mal aj sám Babiš, ktorý sa pre zmenu venoval migrantom, utečencom či téme zvyšovania daní.
Podobnosť si všimla aj známa satirická stránka, Zemanová si neodpustila komentár
To, že sa na kampaňovom boji SASKY niečo zmenilo z hľadiska množstva jednoduchých, jednovetných statusov, si všimli aj na satirickej stránke Zomri, ktorá celý úkaz pre divákov zjednodušila do jedného vtipu.
Humorné príspevky na adresu štýlu vedenia kampane si nenechala predsedníčka klubu SASKY v parlamente Anna Zemanová. Tá len dodala, že ide o stále lepší štýl, než aký presadzuje konkurencia napríklad v podobe strany Sme rodina alebo OĽaNO.