BRATISLAVA – Známy a obľúbený obchodný reťazec Tesco musí vysvetľovať nepríjemnú situáciu. Podľa tvrdenia jedného zo zákazníkov sa mal totiž člen ich personálu nevhodne vyjadriť na adresu zákazníčky pôvodom z Ukrajiny hneď potom, ako žena zaplatila a odišla. Urobiť to mal pred zrakmi ďalších nakupujúcich.
K incidentu malo prísť v predajni na Svoradovej ulici v bratislavskom Starom Meste. „Predo mnou v rade platila mladá dáma (Ukrajinka ako som s o pár sekúnd dozvedel) s mladým dievčatkom,“ opísal muž na sociálnej sieti. Predavačovi podľa jeho slov nepovedali nič zlé, zaplatili kartou a odišli. Problém mal nastať až po ich odchode. „Následne som sa dostal na rad ja a predavač povedal tieto slová ´nenávidím vás, vy Ukrajinci vyjeba***, skurve**´. Dovtedy som o národnosti tejto dámy a dievčatka netušil. Na moje razantné a ostré slová reagoval, že mu to mám prísť povedať o 22:00 pred predajňu Tesca,“ uviedol.
„Na moje otázky, čo si to k tým ľuďom dovoľuje reagoval agresívne a podráždene a pýtal sa ma, či niečo zlé povedal priamo mne. Reakcia zvyšných nekupujúcich žiadna,“ doplnil. Samotnému obchodu odkázal, že ak zamestnávajú "ľudskú stoku", tak on u nich neminie ani euro. Obrátiť sa chcel aj na ich centrálu.
Tesco prípad preveruje
Na reťazec sme sa s otázkami obrátili aj my. „V Tescu nám záleží na všetkých ľuďoch, ktorí sú v núdzi, potrebujú pomoc alebo prežívajú ťažké životné situácie. V súvislosti s vojnovým konfliktom na Ukrajine sme spustili celý rad aktivít na podporu tých, ktorí z krajiny utiekli a sú na území Slovenskej republiky, aj ľudí odkázaných na pomoc priamo na Ukrajine. Mnohí z nich sa stali našimi kolegami,“ uviedla Mária Zerzanová, PR manažérka Tesca. „Preto nás veľmi mrzí nevhodné správanie nášho zamestnanca, s ktorým sa ako spoločnosť nestotožňujeme a dotknutým zákazníkom sa týmto smerom ospravedlňujeme,“ dodala. Podľa jej slov ide o individuálne zlyhanie, ktoré preverujú a vyvodia zaň zodpovednosť.