BRATISLAVA - Brehy Dunaja spojí nový most! Podľa plánov by mal byť hotový v roku 2016. Dvojkilometrový most bude stáť medzi Jarovcami a Podunajskými Biskupicami ako súčasť nultého okruhu Bratislavy. Problémom však zostáva financovanie.
S nákladmi vo výške 20 miliárd Sk (620 mil. €) spojenými s výstavbou prvej časti diaľničného úseku aj s mostom, štátna kasa nepočítala. Podľa zámeru je dokončenie výstavby prvej časti
diaľničného okruhu stanovené na rok 2016. Jej trasa
povedie od Jaroviec po
Ivanku pri Dunaji. Úsek aj
s novým 1 896-metrovým
mostom by mal stáť 20 miliárd Sk (620 mil. €). Celkové náklady na nultý okruh
sa vyšplhajú zhruba na 50
miliárd Sk (1,5 mld. €). Nová diaľnica by mala byť trojprúdová. Všetko však komplikuje získanie financií.
„Uzneseniami vlády je do
roku 2012 zadefi nované, čo
sa ide stavať. Tam projekt
nultého okruhu nie je začlenený. Štátny rozpočet na
to momentálne peniaze nemá,“ uviedol Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS).
Výstavba v blízkej budúcnosti napriek tomu nie je nereálna. Situáciu by mohli vyriešiť európske zdroje. Nový okruh sa totiž napojí na koridory európskych trás. Do úvahy pripadá aj súkromný sektor. „Výstavba sa môže začať aj do roku 2010, ale financovanie by sa muselo riešiť súkromnými zdrojmi. Reálne však vyzerá termín po roku 2012. Presne sa to však určiť nedá. Môže to byť aj rok 2020," dodal Jánošík. V rámci okruhu NDS vybuduje aj najdlhší 9-kilometrový tunel na Slovensku, ktorý povedie cez Malé Karpaty. V plánoch je aj most pre peších cez Dunaj, ktorý by spájal novú štvrť Eurovea s Petržalkou.
NULTÝ DIAĽNIČNÝ OKRUH
celková dĺžka okruhu ..... 50,6 km
dĺžka nového mosta ....... 1 896 m
celkové náklady ... cca 50 mld. Sk
náklady na prvú časť .. 20 mld. Sk
reálna výstavba ...... po roku 2012
dokončenie prvej časti ....... 2016
Výstavba v blízkej budúcnosti napriek tomu nie je nereálna. Situáciu by mohli vyriešiť európske zdroje. Nový okruh sa totiž napojí na koridory európskych trás. Do úvahy pripadá aj súkromný sektor. „Výstavba sa môže začať aj do roku 2010, ale financovanie by sa muselo riešiť súkromnými zdrojmi. Reálne však vyzerá termín po roku 2012. Presne sa to však určiť nedá. Môže to byť aj rok 2020," dodal Jánošík. V rámci okruhu NDS vybuduje aj najdlhší 9-kilometrový tunel na Slovensku, ktorý povedie cez Malé Karpaty. V plánoch je aj most pre peších cez Dunaj, ktorý by spájal novú štvrť Eurovea s Petržalkou.
NULTÝ DIAĽNIČNÝ OKRUH
celková dĺžka okruhu ..... 50,6 km
dĺžka nového mosta ....... 1 896 m
celkové náklady ... cca 50 mld. Sk
náklady na prvú časť .. 20 mld. Sk
reálna výstavba ...... po roku 2012
dokončenie prvej časti ....... 2016