BRATISLAVA - Letisko M. R. Štefánika v týchto dňoch vybavuje repatriačné prílety Slovákov zo zahraničia. Okrem toho dnes priletelo jedno z najväčších lietadiel, ktoré k nám prinieslo až 74 ton nového nákladu. Podľa slov bývalého a odchádzajúceho predsedu Úradu správy štátnych hmotných rezerv Kajetána Kičuru ide o najväčšiu logistickú operáciu za posledných 20 rokov.
Dnes totiž okrem iného pristávajú na bratislavskom letisku aj lety so zdravotníckymi pomôckami, ako sú rúška, respirátory či testery. Tie priváža na Slovensko flotila Leteckého útvaru MV SR. Dnes pristál aj naplánovaný prílet nákladneho lietadla An-124 Ruslan. Doniesol rekordnú donášku 74 ton, ktorá obsahuje ochranné pomôcky v súvislosti s koronavírusom. V programe sú aj ďalšie humanitárne cargo lety.
VIDEO Obrovský náklad ochranných pomôcok prišiel lietadlom An-124 Ruslan
Zároveň je podľa hovorkyne bratislavského letiska Veroniky Ševčíkovej letisko i naďalej otvorené pre súkromné, záchranárske či technické lety. Civilné lety sú zakázané aktuálne s platnosťou do 27. marca, o prípadnom ďalšom predĺžení zákazu letov rozhodnú štátne orgány.
Vyše 70 ton z Číny
O pristáti lietadla informuje rezort obrany aj na sociálnej sieti. "Profesionálni vojaci z Bratislavy dnes v priestoroch bratislavského letiska pomáhali s vykladaním a prepravou 74 ton zdravotníckeho materiálu, ktorý bol dovezený z Číny. Jeho preprava bola zabezpečená prostredníctvom NATO programu SALIS a uskladnený bude v priestoroch Správy štátnych hmotných rezerv Slovenskej republiky. Aj týmto naši vojaci potvrdzujú, že sa na nich občania Slovenska môžu spoľahnúť 24 hodín denne, 7 dni v týždni tak v stave mieru, ako aj pri vzniku rôznych krízových situácií," píše ministerstvo v statuse.
Ruslan pristával aj u našich českých susedov
Gigantická letka už počas posledných dní pristávala aj v Českej republike. Veľký An-124 Ruslan si totiž Česká republika prenajala od spoločnosti Antonov Airlines. Ten rovnako priniesol náklad z Číny aj tam. Tieto lietadlá pochádzajú z Ukrajiny a logistiku na dlhodobú prepravu majú Ukrajinci dohodnutú so samotným NATO. Vlastniť veľké lietadlá je totiž pre viaceré krajiny otázkou veľkých financií.