Kontroverznú kampaň sprevádzali takéto bilbordy po celom Slovensku. (Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Kontroverzná kampaň Európskeho centra pre bioetickú reformu a Pastor Bonus namierená proti potratom sa skončila. Z miest tak zmiznú bilbordy s fotografiou usmrteného plodu v 11. týždni tehotenstva.
Projekt podľa koordinátorov prispel k stiahnutiu
návrhu ministerstva zdravotníctva, ktorý mal
lekárom odmedziť možnosť odmietnuť interrupcie.
Minister Ivan Valentovič to ale odmietol. Kampaň
pritom vyvolala kritické reakcie Spoločnosti pre
plánované rodičovstvo a aj Rady pre reklamu.
Podľa koordinátorky projektu Jany Tutkovej projekt presvedčil mnohých ľudí, že umelé ukončenie tehotenstva je neetické. „Verejnosť mohla spoznať, ako vyzerá usmrtenie nenarodeného dieťaťa umelým potratom. Mnohí občania po zhliadnutí pravdy zmenili názor na jeho etickosť a odmietajú zlo,“ dodala Tutková s tým, že na Slovensku denne zomrie chirurgickým potratom 39 detí. Webovú stránku počas trvania kampane navštívilo 67-tisíc ľudí.
„Sme presvedčení, že vláda, ako aj široká verejnosť teraz lepšie chápu pracovníkov v zdravotníctve, ktorí majú morálne zábrany usmrcovať nenarodené deti,“ povedal hovorca kampane Marek Nikolov.
Minister zdravotníctva Ivan Valentovič odmietol informácie, že zmenil jeden z predložených zákonov pod vplyvom bilbordovej kampane proti potratom. „Ministerstvo návrh zákona zmenilo na základe pripomienok z medzirezortného pripomienkového konania,“ povedala hovorkyňa rezortu Silvia Balázsiková s tým, že sa od kontroverznej kampane dištancujú. Lekári tak naďalej môžu odmietnuť vykonať interrupciu alebo umelé oplodnenie podľa pravidla takzvanej výhrady vo svedomí vychádzajúceho z kresťanských zásad.
Projekt ostro odsúdila Spoločnosť pre plánované rodičovstvo. Podľa jej šéfky Oľgy Pietruchovej by malo byť rozhodovanie o potrate výlučne na žene. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom mimoriadnom zasadnutí potvrdila, že kampaň bola neetická. „Zasiahla všetky vekové skupiny od malých detí až po starších občanov. Mohla šokovať a niektorým privodiť aj psychickú ujmu,“ povedala predsedníčka komisie Jarmila Grujbárová.
Podľa koordinátorky projektu Jany Tutkovej projekt presvedčil mnohých ľudí, že umelé ukončenie tehotenstva je neetické. „Verejnosť mohla spoznať, ako vyzerá usmrtenie nenarodeného dieťaťa umelým potratom. Mnohí občania po zhliadnutí pravdy zmenili názor na jeho etickosť a odmietajú zlo,“ dodala Tutková s tým, že na Slovensku denne zomrie chirurgickým potratom 39 detí. Webovú stránku počas trvania kampane navštívilo 67-tisíc ľudí.
„Sme presvedčení, že vláda, ako aj široká verejnosť teraz lepšie chápu pracovníkov v zdravotníctve, ktorí majú morálne zábrany usmrcovať nenarodené deti,“ povedal hovorca kampane Marek Nikolov.
Minister zdravotníctva Ivan Valentovič odmietol informácie, že zmenil jeden z predložených zákonov pod vplyvom bilbordovej kampane proti potratom. „Ministerstvo návrh zákona zmenilo na základe pripomienok z medzirezortného pripomienkového konania,“ povedala hovorkyňa rezortu Silvia Balázsiková s tým, že sa od kontroverznej kampane dištancujú. Lekári tak naďalej môžu odmietnuť vykonať interrupciu alebo umelé oplodnenie podľa pravidla takzvanej výhrady vo svedomí vychádzajúceho z kresťanských zásad.
PROJEKT POD DROBNOHĽADOM
Projekt ostro odsúdila Spoločnosť pre plánované rodičovstvo. Podľa jej šéfky Oľgy Pietruchovej by malo byť rozhodovanie o potrate výlučne na žene. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu na svojom mimoriadnom zasadnutí potvrdila, že kampaň bola neetická. „Zasiahla všetky vekové skupiny od malých detí až po starších občanov. Mohla šokovať a niektorým privodiť aj psychickú ujmu,“ povedala predsedníčka komisie Jarmila Grujbárová.