BRATISLAVA - Billboardová kampaň "Právo na život" zobrazujúca plod nenarodeného dieťa sa tento víkend končí a podľa jej hovorcu Mareka Nikolova pomohla zachrániť ľudské životy.
Webovú stránku kampane podľa jeho slov navštívilo doposiaľ vyše 67.000 ľudí a stovky reagovali aj emailom. "Najviac bolo pozerané video umelého potratu, posudzované najčastejšie ako násilný zákrok, ktorý málokoho nechá chladným," uviedol Nikolov s tým, že projekt vyvolal širokú verejnú diskusiu o tejto téme. Aj vďaka nej bol podľa vyjadrenia Spoločnosti pre plánované rodičovstvo stiahnutý návrh zákona, ktorý mal vnútiť každej nemocnici vykonávať umelé potraty. "Sme presvedčení, že vláda ako i široká verejnosť teraz lepšie chápu pracovníkov v zdravotníctve, ktorí majú morálne zábrany usmrcovať nenarodené deti," dodáva Nikolov.
Riaditeľka Centra pre bioetickú reformu Jana Tutková tvrdí, že z odhalenia pravdy o umelom potrate je najviac znepokojená Spoločnosť pre plánované rodičovstvo, financovaná najväčšou sieťou interrupčných kliník vo svete, ktorá podľa nej zvolila taktiku popieračov genocíd. "Dokumentácia mnohých genocíd, napr. v Juhoslávii, Turecku, či vo Východnom Timore bola najprv označovaná za falošnú. To dnes tvrdia aj odporcovia našej kampane. Pritom denne na Slovensku zomrie chirurgickým potratom 39 detí a narastá usmrcovanie počatých detí hormonálnymi prostriedkami," zdôraznila.
Ako pokračovala, útok na kampaň pre technické metódy výpočtu veku dieťaťa je ako hádanie sa o tom, či obeť Miloševičových čistiek na konkrétnom obrázku bola plne bosnianska alebo len z troch štvrtín. Zároveň mieni, že toto boli podlé pokusy o zmenu témy kampane zdôrazňujúcej, že umelý potrat je nesprávny a nie je rozdiel v dvoch dňoch, dvoch týždňoch či dvoch mesiacoch.
"Za poľutovaniahodnú považujeme diskreditačnú kampaň Rady pre reklamu i skreslené a nevyvážené informovanie niektorých médií. Veríme však, že v budúcnosti budú otvorené pre diskusiu a odhodlané hľadať a obhajovať pravdu," dodala.
Tvorcovia kampane odmietajú obvinenia z klamstva ohľadom financovania. "Žiadne cirkevné ani americké dotácie sme nedostali. Kampaň je financovaná z príspevkov súkromných osôb a podnikateľov na Slovensku."
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR) na svojom mimoriadnom zasadnutí 12. septembra potvrdila, že billboardová kampaň Právo na život je v rozpore s Etickým kódexom. "Každá reklama musí byť pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi, čo podľa nás v tomto prípade nie je. Zasiahla všetky vekové skupiny, od malých detí až po starších občanov, mohla šokovať a niektorým privodiť psychickú ujmu a toto zadávatelia reklamy nezohľadnili," uviedla predsedníčka Arbitrážnej komisie RPR Jarmila Grujbárová.
Riaditeľka Centra pre bioetickú reformu Jana Tutková tvrdí, že z odhalenia pravdy o umelom potrate je najviac znepokojená Spoločnosť pre plánované rodičovstvo, financovaná najväčšou sieťou interrupčných kliník vo svete, ktorá podľa nej zvolila taktiku popieračov genocíd. "Dokumentácia mnohých genocíd, napr. v Juhoslávii, Turecku, či vo Východnom Timore bola najprv označovaná za falošnú. To dnes tvrdia aj odporcovia našej kampane. Pritom denne na Slovensku zomrie chirurgickým potratom 39 detí a narastá usmrcovanie počatých detí hormonálnymi prostriedkami," zdôraznila.
Ako pokračovala, útok na kampaň pre technické metódy výpočtu veku dieťaťa je ako hádanie sa o tom, či obeť Miloševičových čistiek na konkrétnom obrázku bola plne bosnianska alebo len z troch štvrtín. Zároveň mieni, že toto boli podlé pokusy o zmenu témy kampane zdôrazňujúcej, že umelý potrat je nesprávny a nie je rozdiel v dvoch dňoch, dvoch týždňoch či dvoch mesiacoch.
"Za poľutovaniahodnú považujeme diskreditačnú kampaň Rady pre reklamu i skreslené a nevyvážené informovanie niektorých médií. Veríme však, že v budúcnosti budú otvorené pre diskusiu a odhodlané hľadať a obhajovať pravdu," dodala.
Tvorcovia kampane odmietajú obvinenia z klamstva ohľadom financovania. "Žiadne cirkevné ani americké dotácie sme nedostali. Kampaň je financovaná z príspevkov súkromných osôb a podnikateľov na Slovensku."
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (RPR) na svojom mimoriadnom zasadnutí 12. septembra potvrdila, že billboardová kampaň Právo na život je v rozpore s Etickým kódexom. "Každá reklama musí byť pripravovaná s pocitom zodpovednosti voči spotrebiteľovi, čo podľa nás v tomto prípade nie je. Zasiahla všetky vekové skupiny, od malých detí až po starších občanov, mohla šokovať a niektorým privodiť psychickú ujmu a toto zadávatelia reklamy nezohľadnili," uviedla predsedníčka Arbitrážnej komisie RPR Jarmila Grujbárová.