BRATISLAVA - Konečne zmena? Zdá sa, že najväčšia hanba hlavného mesta by mohla byť čoskoro minulosťou. Hlavná stanica sa má opravovať a vláda na tento účel vyčlenila takmer tri milióny eur.
Premiér Peter Pellegrini v utorok oznámil, že bratislavská hlavná stanica, ktorá je už roky hanbou hlavného mesta, prejde rekonštrukciou. Vláda na tento účel dokonca vyčlenila 2,8 milióna eur.
Na východe nič nie je, no aj tak prevalcoval západ: VIDEO Luxus, o akom môže Bratislava len snívať
Práce na obnove by chceli stihnúť dokončiť ešte pred začiatkom budúcoročných májových majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji na Slovensku. Predseda vlády spresnil, že sa spoločne s ministrami dohodli na vyčlenení 2,8 milióna eur, ktoré umožnia Železniciam Slovenskej republiky rekonštruovať svoju infraštruktúru.
Hlavná stanica v Bratislave je už roky hanbou mesta
"Odľahčí sa tak ich vlastný rozpočet na to, aby adekvátnu sumu v rovnakom objeme preinvestovali na rekonštrukciu Hlavnej stanice v Bratislave," skonštatoval Pellegrini s tým, žeby cestujúci mohli už o niekoľko mesiacov zhliadnuť vynovenú Hlavnú stanicu zvnútra i zvonka.
"Táto stanica si zaslúži obnovu, aby spĺňala nároky 21. storočia," uviedol generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy. Súhlasí s ním aj premiér, podľa ktorého je Hlavná stanica akousi vstupnou bránou a prvou vizitkou krajiny. "Veľa rokov je táto stanica predmetom kritiky jej stavu, je poznačená dlhodobými spormi ľudí, ktorí chceli v tomto prostredí realizovať revitalizáciu, ale dodnes sa tak nestalo. Sme preto povinní túto stanicu vynoviť," uviedol Pellegrini.
Hokej na Slovensku
Pellegrini by chcel Hlavnú stanicu dokonćiť ešte pred Majstrovstvami sveta v hokeji, ktoré sa budú budúci rok konať práve na Slovensku.
"Táto investícia nie je investíciou len pre hlavné mesto, ale dotýka sa všetkých Slovákov aj turistov, ktorí do Bratislavy prichádzajú A okrem iného - aj s ohľadom na majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, ktoré hostíme na budúci rok," povedal premiér.
Bratislava mala mať pritom vynovenú stanicu už pár rokov. Rekonštrukciu mala zabezpečiť firma Transprojekt, ktorá ju mala prenajatú na 50 rokov. Stavebné práce mali začať už v roku 2005, no nestalo sa tak. Mesto nakoniec zmluvu Transprojektu nepredĺžilo a železnice začali s rekonštrukciou na vlastné náklady.