V súčasnosti je aktuálnejšia obnova vozového parku a oprava tunela pod Hradom, tvrdí Zahradník (Zdroj: SITA)
BRATISLAVA - Dopravný podnik Bratislava (DPB) plánuje vybudovať električkovú trať z Rače cez Vajnory na Zlaté piesky. Pre agentúru SITA to potvrdil predseda predstavenstva DPB Branislav Zahradník. Dopravný podnik preto už v uplynulých dňoch vyhlásil tender na štúdiu riešenia danej lokality.
"Musíme predvídať budúcnosť a brať do úvahy aj postupné rozvíjanie sa daných lokalít. S budúcou investičnou výstavbou však ide ruka v ruke aj zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia. A tieto spomínané lokality sú podľa nás perspektívne," povedal Zahradník.
Zároveň však upozornil, že vybudovanie novej električkovej trate určite nebude aktuálne na budúci alebo nasledujúci rok. Podľa neho by to mohlo byť reálnejšie v horizonte štyroch alebo piatich rokov. Pre dopravný podnik je teraz skôr dôležité, aby sa vypracovala štúdia a aby nové riešenie dopravy v spomínaných lokalitách brali do úvahy aj prípadní budúci investori.
"Na MHD sa často akosi zabúda. Každý by totiž chcel, aby chodila pred jeho dom či jeho biznis centrum, lenže si akosi neuvedomujú, že treba myslieť aj na konečné stanice či na možnosti otáčania sa vozidiel," konštatoval Zahradník. Ako príklad nedoriešenia mestskej dopravy uviedol petržalské nákupné stredisko Aupark, Obchodný dom Slimák či Národný ústav srdcových chorôb na Kramároch. Vodiči autobusov tam totiž nemajú napríklad žiadne sociálne zariadenia.
Podľa Zahradníka bude pre dopravu veľmi efektívne aj zokruhovanie račianskej a vajnorskej radikály. Dopravný podnik uvažuje aj o predĺžení trate z Ružinova k letisku a z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi. "V súčasnosti je však pre nás aktuálnejšia obnova vozového parku a oprava tunela pod Hradom," dodal Zahradník.
Zároveň však upozornil, že vybudovanie novej električkovej trate určite nebude aktuálne na budúci alebo nasledujúci rok. Podľa neho by to mohlo byť reálnejšie v horizonte štyroch alebo piatich rokov. Pre dopravný podnik je teraz skôr dôležité, aby sa vypracovala štúdia a aby nové riešenie dopravy v spomínaných lokalitách brali do úvahy aj prípadní budúci investori.
"Na MHD sa často akosi zabúda. Každý by totiž chcel, aby chodila pred jeho dom či jeho biznis centrum, lenže si akosi neuvedomujú, že treba myslieť aj na konečné stanice či na možnosti otáčania sa vozidiel," konštatoval Zahradník. Ako príklad nedoriešenia mestskej dopravy uviedol petržalské nákupné stredisko Aupark, Obchodný dom Slimák či Národný ústav srdcových chorôb na Kramároch. Vodiči autobusov tam totiž nemajú napríklad žiadne sociálne zariadenia.
Podľa Zahradníka bude pre dopravu veľmi efektívne aj zokruhovanie račianskej a vajnorskej radikály. Dopravný podnik uvažuje aj o predĺžení trate z Ružinova k letisku a z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi. "V súčasnosti je však pre nás aktuálnejšia obnova vozového parku a oprava tunela pod Hradom," dodal Zahradník.