BRATISLAVA - Prvý prázdninový mesiac prišlo na slovenských cestách o život 60 ľudí, čo je o polovicu viac ako v júli roku 2006. Celkovo za prvých sedem mesiacov zahynulo pri dopravných nehodách 354 ľudí, čo je o 78 ľudí viac ako za rovnaké obdobie predošlého roka. Vyplýva to z údajov, ktoré ČTK poskytla polícia.
Okrem 60 mŕtvych sa minulý mesiac pri vyše 5200 nehodách ťažko zranili necelé dve stovky ľudí a ďalších vyše 950 utrpelo ľahšie zranenia.
Počet smrteľných nehôd tento rok stúpol napriek tomu, že za prvý polrok v porovnaní s rovnakým obdobím predošlého roka celkový počet nehôd mierne klesol. "V prvom polroku bolo evidovaných 29.000 dopravných nehôd, čo je o 241 menej ako v prvom polroku 2006," uviedla pre ČTK Andrea Polačiková z policajného prezídia.
Smrteľné dopravné nehody podľa Polačikovej spôsobujú najviac nedisciplinovaní vodiči, ktorí jazdia rýchlejšie, ako je povolené. "Nehody z rýchlosti sú najtragickejšie, svedčí o tom i to, že pri nich zahynulo takmer 40 percent usmrtených osôb z počtu usmrtených osôb pri dopravných nehodách," uviedla hovorkyňa.
Najviac tragických nehôd sa od januára do konca júna tohto roku stalo v Trnavskom kraji, ktorý nasleduje Banskobystrický a Prešovský kraj. Naopak, najmenej kolízii skončilo smrťou v Trenčianskom a Bratislavskom kraji, kde je aj najhustejšia premávka.
Počet dopravných nehôd by mali podľa polície znížiť pripravované zákony, ktoré by mali umožniť efektívnejšie trestanie nedisciplinovaných vodičov. Pripravuje sa tiež obmedzenie rýchlosti v obciach na 50 kilometrov za hodinu zo súčasnej šesťdesiatky tak, ako je to vo väčšine európskych krajín.
Smrteľné dopravné nehody podľa Polačikovej spôsobujú najviac nedisciplinovaní vodiči, ktorí jazdia rýchlejšie, ako je povolené. "Nehody z rýchlosti sú najtragickejšie, svedčí o tom i to, že pri nich zahynulo takmer 40 percent usmrtených osôb z počtu usmrtených osôb pri dopravných nehodách," uviedla hovorkyňa.
Najviac tragických nehôd sa od januára do konca júna tohto roku stalo v Trnavskom kraji, ktorý nasleduje Banskobystrický a Prešovský kraj. Naopak, najmenej kolízii skončilo smrťou v Trenčianskom a Bratislavskom kraji, kde je aj najhustejšia premávka.
Počet dopravných nehôd by mali podľa polície znížiť pripravované zákony, ktoré by mali umožniť efektívnejšie trestanie nedisciplinovaných vodičov. Pripravuje sa tiež obmedzenie rýchlosti v obciach na 50 kilometrov za hodinu zo súčasnej šesťdesiatky tak, ako je to vo väčšine európskych krajín.