BRATISLAVA - Daň za odstavené Solarisy! Dopravný podnik Bratislava (DPB) prichádza denne o 60-tisíc Sk!
Keďže poľské autobusy absentujú na cestách už
vyše dvoch mesiacov, straty z výluky vozidiel sa doteraz
vyšplhali na 3,6 milióna Sk! Na konci augusta - do
tohto termínu by mal výrobca odstrániť konštrukčnú
chybu - dosiahnu podľa odhadu až 5,4 mil. Sk.
Odstavené poruchové autobusy už DPB stáli milióny a denne prichádza o desiatky tisíc korún. „Ďalší mesiac pre nás bude znamenať stratu okolo 1,8 milióna Sk,“ povedal Branislav Zahradník, šéf predstavenstva DPB. Ku koncu augusta sa tak straty pre spoločnosť vyšplhajú na 5,4 mil. Sk. „Všetky Solarisy sú v záruke, takže vzniknuté náklady a škody si budeme uplatňovať u výrobcu,“ pokračuje Zahradník. Poľské autobusy sú už vyše 60 dní odstavené vo vozovni. Situácia sa pravdepodobne nezmení ani v auguste. Do konca tohto mesiaca by mal výrobca odhalenú konštrukčnú chybu odstrániť. „Ak by nesplnil ani tento termín, bude problém so zabezpečením MHD v septembri, keď nastúpime na ,jesenný‘ grafikon a budú nám akútne chýbať práve veľkokapacitné vozidlá,“ upozornil šéf predstavenstva DPB.
Podľa Zahradníka môže za súčasný stav aj predchádzajúce vedenie spoločnosti. Tvrdí, že k chybe mohlo dôjsť pri verejnej súťaži, v ktorej podmienkach bola jediným kritériom cena a málo precízne boli formulované reklamačné podmienky. „Dnes nám to sťažuje postup. Podľa zmluvy nemáme nárok na dodávku náhradných vozidiel, ktoré by mal povinnosť výrobca dodať v tom prípade, ak by už dodané vozidlá neboli spôsobilé prevádzky,“ uzavrel Zahradník.
- zriadiť dve moderné konečné stanice s kompletným servisom...
- urobiť trolejovú otočku pri Riviére - vďaka nej by sa šetrili duobusy na Dlhých dieloch...
- vyplatiť každému vodičovi MHD v Bratislave približne 3- až 4- tisícové mimoriadne odmeny.
Odstavené poruchové autobusy už DPB stáli milióny a denne prichádza o desiatky tisíc korún. „Ďalší mesiac pre nás bude znamenať stratu okolo 1,8 milióna Sk,“ povedal Branislav Zahradník, šéf predstavenstva DPB. Ku koncu augusta sa tak straty pre spoločnosť vyšplhajú na 5,4 mil. Sk. „Všetky Solarisy sú v záruke, takže vzniknuté náklady a škody si budeme uplatňovať u výrobcu,“ pokračuje Zahradník. Poľské autobusy sú už vyše 60 dní odstavené vo vozovni. Situácia sa pravdepodobne nezmení ani v auguste. Do konca tohto mesiaca by mal výrobca odhalenú konštrukčnú chybu odstrániť. „Ak by nesplnil ani tento termín, bude problém so zabezpečením MHD v septembri, keď nastúpime na ,jesenný‘ grafikon a budú nám akútne chýbať práve veľkokapacitné vozidlá,“ upozornil šéf predstavenstva DPB.
Podľa Zahradníka môže za súčasný stav aj predchádzajúce vedenie spoločnosti. Tvrdí, že k chybe mohlo dôjsť pri verejnej súťaži, v ktorej podmienkach bola jediným kritériom cena a málo precízne boli formulované reklamačné podmienky. „Dnes nám to sťažuje postup. Podľa zmluvy nemáme nárok na dodávku náhradných vozidiel, ktoré by mal povinnosť výrobca dodať v tom prípade, ak by už dodané vozidlá neboli spôsobilé prevádzky,“ uzavrel Zahradník.
Čo by sa dalo podniknúť s 5,4 mil. Sk?
- Dopravný podnik by mohol kúpiť nový autobus...- zriadiť dve moderné konečné stanice s kompletným servisom...
- urobiť trolejovú otočku pri Riviére - vďaka nej by sa šetrili duobusy na Dlhých dieloch...
- vyplatiť každému vodičovi MHD v Bratislave približne 3- až 4- tisícové mimoriadne odmeny.